Ga naar inhoud

HD vergroot maar niet te beschrijven


Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb met behulp van Partition Magic 7.0 mijn C: en D: schijf opnieuw ingedeeld, ruimte resp. genomen (C) en gegeven (D). Ik heb 2 "taken" gedaan: opnieuw ruimte gedefinieerd en "freespace" gemaakt. Wat dat laatste precies doet weet ik niet, maar toen ik het programma afsloot gaf deze aan nog 3 taken te hebben openstaan; dit genegeerd. Hierna is via DOS eea uitgewerkt. Nu blijkt dat de ruimte op D: wel bijgeschreven is, maar ik kan er niets op kwijt: er staat gebruikt 1.9Gb en ongebruikt 2Gb maar grafisch is te zien dat de schijf vol is... Hoe los ik dat op ? Ruud
Link naar reactie
Wat heb je nu precies gedaan met partition magic? Voorzover ik kan opmaken uit je tekst heb je je c schijf verkleind en met de ruimte die hierbij vrijkwam de d schijf vergroot? Je geeft naar mijn idee zelf al aan waar het fout is gegaan; partition magic had nog drie taken te doen maar desondanks heb je het programma afgesloten. Het gebruik van partition magic wil nog wel eens tijd kosten, je moet het programma alle taken laten voltooien, om de hele operatie succesvol te laten verlopen. Ik zou de acties dus opnieuw uitvoeren met partition magic en nu het programma de taken laten voltooien.
Link naar reactie
Ok... bedankt. Punt is dat ik geen idee heb welke akties nog open stonden. Daarna start PM op in DOS en worden er 3 taken gedaan... Ik heb dit ook bij iemand anders gedaan en daar kwam een melding van 17 taken ! Toen er in DOS eea werd verwerkt werden er inderdaad 17 taken gedaan. Lijkt meer op een melding van aantal DOS taken dus. Ik denk niet dat het de oplossing van het probleem is. Ruud
Link naar reactie
Of start PM nog eens op en kijk of er nu een stuk ruimte is wat "unallocated" is, dat wil zeggen, niet ingedeeld en ook niet te gebruiken. PM start voor heel veel wijzigingen op naar een soort Dos (Caldera) en van daaruit worden de bewerkingen uitgevoerd. De simpele operatie van bij de ene partitie wat weghalen en dat bij de andere toe te voegen genereert in dit Dos scherm al 3 taken: 1) Het resizen van c: 2) Het resizen van d: 3) Het vergroten van d: En dan moet er ondertussen ook nog overal data verplaatst worden, dus kan best een aantal uren duren :wink: :wink:
Link naar reactie
[quote:7bc05e0866="RuudLeeuw"]Ik denk niet dat het de oplossing van het probleem is. Lijkt meer op een melding van aantal DOS taken dus.[/quote:7bc05e0866] Nou, dat denk je dus toch verkeerd. PM doet dit soort dingen altijd in een aantal stappen. Elke keer als je wat verandert in het windows scherm van PM, voeg je een taak toe. Omdat PM diverse dingen niet kan doen, als je in windows zit, ga je naar dos (of xp command line interface), daar doet ie zijn ding, en jij blijft er met je fikken af tot ie klaar is. Ik heb nog een advies, wat je ingelijst boven je computer mag hangen: "assumption is the mother of all fuckups".
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...