Ga naar inhoud

harde schijf wordt niet herkend in Windows verkenner


Aanbevolen berichten

Ik neem aan dat de detectie in het BIOS goed is verlopen en dat de jumpers ook goed staan anders ziet Windows niks. Inderdaad moet een harde schijf altijd gepartitioneerd en daarna geformatteerd worden, anders kan Windows geen schijfletter toekennen. Heb je heel toevallig geen Partition Magic in huis? Daarmee kun je het heel gemakkelijk in Windows doen, anders heb je de Windows CD nodig. Hoe het precies zit voor XP weet ik helaas niet, want ik ben net een paar maanden bezig met deze besturing. Je zou deze site eens kunnen proberen:[url]www.ranish.com/part/[/url] voor een gratis partitiemanager. Als je met Google zoekt naar free+partition+manager krijg je een behoorlijk aantal hits. Grtz. J.W. :P
Link naar reactie
Simpel. Start xp op. Rklik op "deze computer" kies beheren/schijfbeheer In onderste gedeelte van het rechter venster zie je dan disk1 met een lege ruimte. Rklik in die lege ruimte en kies wat je wilt doen. Extended part maken 1 of meerdere logische stations in die extended maken. Kan zelfs zo zijn dat je direct logische stations kan maken (schijfbeheer maakt automatisch een extended?) Rklik daarna op de gemaakte stations en kies formatteren. Partiites groter dan 32GB kan je met XP schijfbeheer alleen met NTFS formatteren. (dus niet met FAT32) Wil je partities groter dan 32GB met FAT32, is schijfbeheer niet geschikt en zou het met fdisk (win9x opstartdiskette) kunnen. Voor fdisk moet je dan wel een update ophalen en plaatsen op de opstartdiskette. Standaardfdisk ziet maar 64GB. Jan Kersbergen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...