Ga naar inhoud

Harddisk vervangen in een Compaq Deskpro


Aanbevolen berichten

Krijg een Compaq Deskpro P700, met een foutmelding die duidt op of een rotte kabel of een kapotte HD. Het is een HD met een gereserveerd deel voor de besturingsprogramma's en drivers. Moet met een recover cd geinstalleerd worden ofzo. :roll: Als ik de HD vervang door een normale HD, kan ik dan probleemloos formateren, partioneren en WIN 98 SE en benodigde drivers installeren, of zie ik het iets te simpel?
Link naar reactie
Het kan zijn dat je niet meer in je BIOS kunt komen via F10. Er zit bij veel Compaqs namelijk nog een aparte partitie waarin de BIOS setup software zit opgeslagen. Even op de HP/Compaq site je type opzoeken en kijken of die software daar bij staat (het gaat om een paar floppies). Booten van die floppies en vervolgens kan die software een partitie op je HD aanmaken waarop het zichzelf weer installeert. De rest kun je daarna (gewoon) gebruiken.
Link naar reactie
[quote:0df856b58a="Bosje"]let ook op : compaq gebruikt Cable Select[/quote:0df856b58a] Hoeft niet per se, je kan ook gewoon master - slave gebruiken. Op dat gebied is Compaq echt niet anders dan een normale PC. Wat betreft dat BIOS gebeuren. dat deel op de harde schijf is dacht ik niets anders dan een kopie. Ik meerdere malen schijven vervangen in diverse Compaqs en kon toen zonder problemen in de BIOS komen.
Link naar reactie
Op de oudere Compaqs zat idd een aparte kleine partitie (ongeveer 8Mb) waar de BIOS instellingen in waren opgeslagen. Met de zogenaamde Setup & Diagnose-diskette (een set van 2) werd deze partitie, als eerste aangemaakt, voor het verder partitioneren en installeren van je OS. Ze zijn nogal lastig te vinden. Met behulp van je serienummer kun je op http://ipgweb.cce.hp.com/bus-nacons/caller/chat_pilot.asp via een technicus wel achterhalen waar je die bestanden kunt downloaden denk ik.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...