Ga naar inhoud

Booten vanaf CD-ROM drive werkt niet


Aanbevolen berichten

Op mijn verouderde PC (Celeron 667 MHz) zit volgens het BIOS een optie om de computer op te starten vanaf de CD-ROM drive. Helaas werkt dit echter niet bij mij. Ik heb verstand van ongeveer 50% van het BIOS en heb deze optie daar natuurlijk wel ingesteld, helaas zonder succes. Zie ik dingen over het hoofd? Moet de CD-ROM drive per se master zijn? Of moet ik misschien iets anders installen in t BIOS (Award)?
Link naar reactie
[quote:da3fd4d57f="Fraqture"]Windows XP installeren met behulp van 6 opstartdiskettes is NIET iets wat je in de regel graag doet... :-?[/quote:da3fd4d57f] Ik vraag me af of XP op een Celeron 667 MHz iets is wat je geregeld wel graag doet. Maar dat terzijde. In je BIOS hoef je niets anders in te stellen als je primary boor device, in jou geval dus de CDROM. Als dat niet werkt zou ik niet moeilijk doen en gewnn van de 6 floppy's booten. Akkoord, kost iets meer tijd, maar had echt allang klaar kunnen zijn :roll: :D
Link naar reactie
[quote:2b8c89dd44="El-Broosha"][quote:2b8c89dd44="Fraqture"]Windows XP installeren met behulp van 6 opstartdiskettes is NIET iets wat je in de regel graag doet... :-?[/quote:2b8c89dd44] Ik vraag me af of XP op een Celeron 667 MHz iets is wat je geregeld wel graag doet. Maar dat terzijde. In je BIOS hoef je niets anders in te stellen als je primary boor device, in jou geval dus de CDROM. Als dat niet werkt zou ik niet moeilijk doen en gewnn van de 6 floppy's booten. Akkoord, kost iets meer tijd, maar had echt allang klaar kunnen zijn :roll: :D[/quote:2b8c89dd44] XP Loopt perfect op een Celeron 667 MHz, zeker met 384 MB RAM. Het probleem dat ik heb met floppies is dat het vaak gebeurt dat 1 van de floppies kapot gaat of fouten bevat waardoor het installatie proces bij diskette 5 of zo wordt afgebroken en ik dus weer alle 6 de diskettes weer kan gaan formatteren en ze allemaal weer kan gaan vullen met opstart files.
Link naar reactie
[quote:c90b05fb38="Fraqture"]Op mijn verouderde PC (Celeron 667 MHz) zit volgens het BIOS een optie om de computer op te starten vanaf de CD-ROM drive. Helaas werkt dit echter niet bij mij. Ik heb verstand van ongeveer 50% van het BIOS en heb deze optie daar natuurlijk wel ingesteld, helaas zonder succes. Zie ik dingen over het hoofd? Moet de CD-ROM drive per se master zijn? Of moet ik misschien iets anders installen in t BIOS (Award)?[/quote:c90b05fb38] Sommige wat oude cdroms speler doen geen CDROM boot. Ik heb hier een Samsung 12 x en ondanks dat ik alles ok staat in het bios, boot die niet. Met een ander loop werk (pioneer 40x) werkt het wel. M.a.w. probeer een nieuwer cdrom spelertje
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...