Ga naar inhoud

Harddisk detectie spreekt herbreeuws??


Aanbevolen berichten

Nadat ik elders op dit forum al geklaagd had over een extreem trage P4 met win98SE, ben ik dat systeem maar gaan schoonmaken met een verse install van XP Ook heb ik de harddisks bij elkaar op 1 ide kanaal gezet en de cdbrander en lezer op het andere kanaal.. het zijn 2 identieke maxtor schijven met SMART mogelijkheid. De eerste paar keer startte hij volledig normaal op, toen ineens bleef hij bij de POST steken, ide 1 primary werd nauwelijks herkend en de slave werd "^^^^^^^^^^#$%#$%^^^^^^^^^^^FSGSDGSD" genoemd..... Resetten, herstarten, bios opnieuw laten zoeken, nee hoor, de uitkomst bleef hetzelfde (althans, de tekens veranderden wel). Ik schrok me kapot (pc is van mijn vader :roll: ) Kast maar weer open gemaakt en ik heb de , toch al behoorlijk verfrommelde, flatcable bij de slave losgemaakt. Pc startte weer normaal op ffew! Heel erg voorzichtig de slave weer aangesloten en alles werkt weer normaal?!?!? Daarna een programmaatje van Maxtor er op los gelaten om de staat van de harddisken te controleren en hij gaf geen fouten aan. Ook de SMART geeft geen fouten... Mag ik hier voorzichtig uit concluderen dat die flatcable gewoon verrot is? (de pc staat nu zo'n 23 updates te installeren zonder fouten) oh ja , hij sluit alleen niet af maar HERSTART! alvast bedankt! Sander
Link naar reactie
De kabel was waarschijnlijk niet goed aangesloten. Die vreemde zinnen over harddisk in het opstartscherm heb ik ook af en toe wanneer er iets niet goed is aangesloten, of als ik per ongeluk 2 masters op hetzelfde ide-kanaal heb gedaan i.p.v. een slave en een master. Voor de rest is er waarschijnlijk niets aan de hand en de kans bestaat volgens mij inderdaad dat de ide-kabel verrot is.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...