Ga naar inhoud

Verkeerde stekker in de USB; Laptop dood...


Aanbevolen berichten

Eergisteren probeerde mijn vader het stekkertje voor de elektriciteit zonder te kijken achter in zijn laptop te doen. De aansluiting zit naast de USB-poort, je raadt het al; een kortsluitingslucht en een Armada E500 die niets meer doet. Mijn vraag: Hoe kan ik de data van de harde schijf krijgen? Is het mogelijk deze aan te sluiten op een andere laptop, of is er zelfs een mogelijkheid de schijf aan te sluiten op een gewone desktop pc? Waar zou mijn vader heen moeten gaan voor eventuele reparatie, opsturen naar Compaq of gewoon naar een computerwinkel gaan? Bij voorbaat dank. Edit: De laptop, een Compaq Armada E500, is nu een jaar of drie oud.
Link naar reactie
Da's bale ! De schijf kan je er gewoon uithalen. Bij de (betere) computer winkel heb je een adaptertje waarmee je een laptop HD kan aansluiten op je pc (kost rond 5 - 10 euro) [edit] Oh ik zie dat je in zwolle woont, ik ook, je mag dat adapterje wel even lenen[/edit] Laten repareren kan waarschijnlijk allen bij de leverancier (compaq) en is dit niet rendabel. Een moederbord voor een laptop is heel erg duur. Als je geluk hebt zijn er wat onderdeeltjes doorgebrand welke een handige kluser kan aanpassen. Echer de kans dat zoiets lukt is door de bijzonder kleine electronica bijna nul. Wellicht dat de laptop nog wat oplevert voor de hobyist (scherm behuizing geheugen adpater etc) Als je ergens een vrijblijvende prijsopgave kan krijgen zou ik dat zeker doen. Maar vaak moet je verzend en onderzoeks kosten betalen wat vaak zo rond de 60 - 100 euro kost...
Link naar reactie
Ook niet erg slim van Compaq om de voedingsspanningsaansluiting nogal op een USB aansluiting te laten lijken :cry: De beste oplossing is waarschijnlijk wat Error404 zegt: Een verloopje voor de IDE connector aanschaffen en kijken of de desktop er nog wat mee kan. Repareren is inderdaad geen optie want een laptop is al afgeschreven als je 'm nieuw uit de doos hebt gehaald! Grtz. J.W.
Link naar reactie
  • 4 weken later...
Sorry mensen, helemaal vergeten een bedankje en het einde van het verhaal te vertellen. De oplossing was een kastje waarmee je een laptop-HD kunt 'omtoveren' tot een mobiele schijf met USB-aansluiting. Onder Windows XP kon ik deze makkelijk benaderen en de belangrijke gegevens redden. Bedankt voor het meedenken!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...