Ga naar inhoud

tweede schijf kwijt!


Aanbevolen berichten

Dag jongemannen en knappekoppen, hier een oude oom met een probleem. Schijf kwijt. Ik had een goeddraaiend systeem met tweede harde schijven, keurig werkend als master en slave. Op de master XP, op de slave 20 gieg aan muziekbestandjes (voor mij n ipod, ik ben een bijdetijdse oom!) Edoch, om de zaak eens op te schonen heb ik xp opnieuw op de c-schijf gezet. Erop rekenend dat mijn tweede schijf gewoon overeind zou blijven.Maar zodra xp weer aan de gang was, ben ik die tweede schijf kwijtgeraakt. Bestaat niet meer, in ieder gerval niet meer in Deze Computer - als ik bij nieuwe hardware kijk, dan zit de schijf (Western) er gewoon tussen en is-ie goed geinstalleerd. - En volgens apparaatbeheer bestaat-ie ook, en functioneert-ie goed. - als ik opstart met mijn xp-cd en dat allereerste blauwe scherm krijg, waar-ie de partities analyseerd, dan staat mijn schijf er ook mooi bij, zelfs met de goeie naam (musicmachine). De c-schijf (en de d-partitie daarop) hebben ID 0, op bus 1, en de tweede schijf, g, heeft id1 op bus 0. Maar waar is-ie?? alsof dat allemaal nog niet vreemd genoeg is: op die tweede schijf had ik twee partities, maar die ziet-ie dusa in ieder geval helemaal niet meerr, het wordt nu als een enkele partitie gezien. Help, help, wie vkan mijn schijf terugvinden? Ik ben te oud om die 20 gieg weer helemaal erin te moeten zetten..... met hartelijke dank,, de oude oom.
Link naar reactie
Ga eens met de rechter muisknop op 'Deze computer' staan en kies voor 'Beheren.' Kies nu voor 'Schijfbeheer.' Zie je daar die schijf tussen staan? Zo ja, dan hebben ze waarschijnlijk geen driveletter. Wanneer je me de rechter muisknop erop gaat staan kun je kiezen voor 'Stationsletter en paden wijzigen.' Nu kun je een nog niet in gebruik zijne letter toewijzen. Wanneer dit is gebeurd moet je de PC opnieuw starten en zou die schijf weer zichtbaar moeten zijn.
Link naar reactie
  • 4 weken later...
[quote:3fe264b32d="AntWoman"]Hoe kan een partitietabel worden gewist?[/quote:3fe264b32d]Door bv. een virus, maar ook gewoon door een foutje of vastloper, stroomuitval, of een mens :wink: Vaak is de tabel dan beschadigd, ipv. helemaal gewist. Met bovengenoemd programma kan je dit soort dingen repareren, of iig gegevens terughalen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...