Ga naar inhoud

cd brander werkt niet meer


Aanbevolen berichten

hallo, ik heb myn spullen in een andere kast verplaats, maar nu brand me brander niet meer, ik meen dat hij hem wel in de bios vind, maar dan als CD-Rom, moet ik dat veranderen? verder ziet hij hem NIET in my computer, MAAR ik kan hem wel open en dicht doen. wat kan er fout zijn? het gaat om een PHILIPS met gouden randje CDRW 800 [b:0cbb8f225b]serius[/b:0cbb8f225b] (zoiets i.i.g.) kan het nog aan de drivers liggen, er staan geen op de Philip. site, maar heb ook niks verandert en het is een vrij oude dus drivers zal ik ook niet meer kunnen vinden? volgens mij ligt het daar ook niet aan maar goed. alvast bedankt!
Link naar reactie
[quote:9bf200aba9="Obi-wan-kenobi"]Graag wat details. 8) - merk en type moederbord? BIOS versie? [b:9bf200aba9]MSI MS-6198 BIOS Type AMI Datum Systeem BIOS 07/24/00 Datum Video BIOS 10/13/99[/b:9bf200aba9] - welke IDE-apparaten zijn aangesloten op IDE1 als MASTER en/of SLAVE? [b:9bf200aba9]2 Hardisken (dit KAN ook IDI2 zijn)[/b:9bf200aba9] - welke IDE-apparaten zijn aangesloten op IDE2 als MASTER en/of SLAVE? [b:9bf200aba9]CD-rom 52max en 'slave' PHILIPS PCRW804 CD brander (dit KAN ook IDI1 zijn)[/b:9bf200aba9] - welk besturingssysteem draai je? [b:9bf200aba9]XP pro[/b:9bf200aba9] - welke brandsoftware is geinstalleerd en hoe wordt ie daar herkend? [b:9bf200aba9]Nero, geen nieuwe versie ofzo. vrijdag 28 februari 2003 geinstaleerd.[/b:9bf200aba9] [/quote:9bf200aba9] hy heeft het dus altijd gedaan, ik gebruik hem eigenlijk nooit en merkte het vorige week, en 1.5 week geleden heb ik me kast over gezet. verder ziet me bios hem en en EVEREST ook, alleen niet NERO - Burning en MY COMPUTER. Nog meer?
Link naar reactie
word die wel herkend in apparaatbeheer ? rechtermuis deze compuer, eigenschappen, hardware, apparaatbeheer. Zo niet ? laat windows dan is handmatig zoeken naar de brander. Zo ja ? Staat er verder geen uitroepteken of iets dergelijks bij? Zo ja ? Verwijder de brander dan software matig via rechtermuisknop op de brander en kies "installatie ongedaan maken" Start de computer dan opnieuw op. Windows zal neiuwe hardware vinden en zal de brander opnieuw installeren. Doe deze procedure ook als er geen uitroepteken o.i.d. staat. Dat kan nog wel is helpen
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...