Ga naar inhoud

DVD-recorder aansluiten op TV zonder SCART


Aanbevolen berichten

Eigenlijk hoort deze vraag niet thuis op dit forum, maar ik probeer het toch maar ff. Wat is het probleem, een familielid heeft een dvd-recorder gekocht, en nu moet ie ook nog ff geïnstalleerd worden. Maar nu heeft de TV, waar die op aangesloten moet worden, GEEN SCART-aansluiting. Das dus niet echt handig. Hieronder ff een schets van de situatie. [img:8270367465]http://htb.ath.cx/forum/naamloos.gif[/img:8270367465] De DVD-recorder voegt aan het coax-signaal een kanaal toe, waardoor je het signaal zonder SCART kunt bekijken. Op zich dus geen probleem. Maar nu heb ik ook nog de sataliet-decoder. Deze wordt allleen met de SCART-verbinding verbonden met de DVD-recorder. Deze zet dus ook het decodersignaal om naar een coax-signaal. Ik kan de sateliet en DVD-recorder niet tegelijk aan hebben staan. De sateliet-decoder 'overruled' altijd het DVD-recorder signaal. Ik kan dus geen DVD's kijken als sateliet-ontvager aan is. Nu heb ik dus het volgende grote probleem. Ik kan de zenders van de schotel niet opnemen, met de 'source' optie van de DVD-recorder kan ik wel 'scart1' selecteren, maar dan zie ik zwart beeld. Ik vindt et maar een apart gebeuren. Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen? Zodat ik wel zenders van de sateliet op kan nemen met de DVD-recorder? mvg, J321
Link naar reactie
Ikzelf maak gebruik van een zogenoemd scart-kastje (een kastje met 3-x scart inputs en 1 scart output(die rechtstreeks naar de tv gaat)). Hierop staan aangesloten 2 videorecorders, een dvd-recorder en een sateliet decoder. Ik kan schakelen tussen de verschillende apparaten en opnemen van en naar de verschillende apparaten. Ik heb zo'n kastje gekocht voor ca. 40 euro. voor mij was dit de beste oplossing, misschien heb je er wat aan. Heb geen ervaring met Lite On. gr.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...