Ga naar inhoud

2 voedingen


Aanbevolen berichten

Hallo, Mijn neef heeft een half jaartje geleden een nieuwe pc aangeschaft. Die hebben we gebouwd, maar zo goedkoop mogelijk. Hij heeft de volgende specificaties: AMD 2600+ 512 ddr Asus A7N8X Maxtor 160 gb Maxtor 20 gb (oude, overgezet) Floppy Nvidia 5900XT DVD Speler Lite-on DVD Brander Nec3500 De Nec dvd brander hebben we laatst aangeschaft en ingebouwd. Als de pc nu opstart begint hij te zeuren over te weinig stroom. (de videokaart) De stekker zit in de videokaart, dus logischerwijs zou hij genoeg stroom moeten hebben. Er zit een gewone standaard 300 watt voeding in van een goedkope behuizing. Ik zei hem dat hij het beste een zware Zalman/Antec voeding kon kopen. Het probleem is nu geld: dat is er even niet om een voeding van toch gauw 100 euro te kopen. Ik heb nog een aantal oude voedingen liggen van 300 watt. Is er een mogelijkheid om 2 voedingen in een pc te bouwen? Dus 1 voor het moederbord, processor e.d. en 1 voor bijvoorbeeld de brander? Ik weet niet of dit conflicten geeft, en wat ik dan op welke voeding moet aansluiten, heeft iemand daar ervaring mee? P.S. Deze foutmelding voor meer stroom kwam pas toen ik de dvdbrander aansluitte.
Link naar reactie
Of je er een voeding bij kunt zetten zou ik niet weten. Maar een 300 watt noname voeding levert wellicht te weinig vermogen aan de 12 volt lijn (10 ampere). Een dvd-writer neemt lijkt me stroom op van de 12 volt lijn. Duurdere a-merk voedingen zoals bijv. Tagan 330 watt (50 euro) of 380 watt (60 euro) leveren respectievelijk 18 en 22 ampere aan de 12 volt lijn. Hier staat informatie: http://www.firingsquad.com/guides/power_supply/
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...