Ga naar inhoud

HELP backupen van dvd's


Aanbevolen berichten

Hi Ik ben nu al twee jaar bezig met het verzamelen van muziek dvd's, Mijn collectie telt nu al meer dan 300 titels. Zoals jullie mischien al weten gaat de data van dvd verloren na 1 of 2 jaar. Om dit te verkomen zou ik deze gegevens graag backupen op een medium. Ik wil gewoon mijn dierbare gegevens voor langere tijd vijlig stellen. Maar de vraag is met welke midelen mischien een grote hd?, een ander tape systeem of zo?. Wat denken jullie jongens? Dank/Groet, Peter
Link naar reactie
Kost wel t een en ander Hier een artikeltje over t waarom en hoe http://www.google.nl/search?q=cache:oln02VxQ-WUJ:www.inps.co.uk/downloads/general/visiontrainingguide/14v3tg.pdf+Tapestreamer+AND+Duration&hl=nl#5 Daar wordt wel aangegeven dat je tapes die je dagelijks gebruikt een jaar oid meegaan, ik weet niet wat bij weinig gebruik de levensduur is
Link naar reactie
[quote:6ed87549fa="Jaap H"]Tape-streamen is een heel goede mogelijkheid als je dvd's niet vertrouwt, maar goede dvd's gaan veel langer mee dan 1 a 2 jaar.[/quote:6ed87549fa] Ja weet je wat het een beetje is, ik krijg dvd's over de hele wereld in alle kwalitijds catigorieen. Er zijn nu al schijfjes die niet meer goed werken, Daarbij is het branden voor mij ook makelijker als ik al de ISO's op pc meteen kan branden. Hoelang gaat zoon tape me? en wat kost het ongeveer?
Link naar reactie
[quote:b2f34d0000="real rock"][quote:b2f34d0000="Jaap H"]Tape-streamen is een heel goede mogelijkheid als je dvd's niet vertrouwt, maar goede dvd's gaan veel langer mee dan 1 a 2 jaar.[/quote:b2f34d0000] Ja weet je wat het een beetje is, ik krijg dvd's over de hele wereld in alle kwalitijds catigorieen. Er zijn nu al schijfjes die niet meer goed werken, Daarbij is het branden voor mij ook makelijker als ik al de ISO's op pc meteen kan branden. Hoelang gaat zoon tape me? en wat kost het ongeveer?[/quote:b2f34d0000] Maak van elke dvd waarvan je de kwaliteit betwijfelt een of meer kopie(-en) en verifieer deze. Opslag op harde schijf is zeer betrouwbaar maar voor backup doeleinden natuurlijk erg prijzig. Tape-streamen is (veel) duurder dan het bij dvd's laten, maar een bewezen techniek met waarschijnlijk nog zeer lange verkrijgbaarheid/ondersteuning vanwege het gebruik op professioneel vlak. Het handhaven van een goede backup-strategie is helaas niet te combineren met 'makkelijk'; afhankelijk van wat het (je) waard is om de data te behouden kost het veel tot weinig discipline, aandacht, tijd en geld. Voor apparatuur, accessoires en prijzen is de hierboven gegeven link zeker nuttig.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...