Ga naar inhoud

Kan mijn systeem nog mee?


Aanbevolen berichten

Ik lees veel over alle nieuwe technieken en spellen. Ik speel opzich niet zo heel veel spellen, maar als ik ze speel dan wil ik dat ze goed lopen. Tot nu toe gaat het goed. Echter begin ik me af te vragen in welke klasse mijn systeem behoort (midrange ? ) en hoe lang hij nog mee kan. Ik weet het, Doom 3 is uit, Quake 4 komt er zachtjes aan en UT2005 is ook al op de schop. Spellen die ik wil hebben. Ik speel het liefst in de native resolutie van mijn TFT (1280x1024). Nu de eigenlijke vraag: Zeggen jullie van, "dit systeem is te oud" of zeggen jullie, "dit systeem kan nog prima mee" ? Natuurlijk is zelfbeoordeling goed, maar in dit geval wil ik ook jullie mening horen. Nog iets. Eind dit jaar wil ik eventueel kijken naar een nieuw systeem of misschien niet. Ook daarom deze vragen. Hopelijk willen jullie mij helpen. Dan zal ik ook posten wat ik eventueel op het oog heb. Ben een beetje onzeker. Is toch een hoop geld. En nog een kleine vraag. Wat leverd dit systeem eventueel op zonder monitor ? Alvast bedankt. Systeem specificaties: Kast standaard beige met 350 watt voeding (zeer stabiel) Intel Pentium 4b 2,4 GHz 533 Mhz FSB Intel 845 moederbord Chaintech 9ejl1 1024 MB DDR 400 geheugen (2x512MB) @ 353 Mhz Sapphire Ati Radeon 9800pro 128MB videokaart origineel Asus DRW-0804P DVD +- Rewriter 8x8 WD 400 BJ 8MB cache 40 Gb (raptor is verkocht ivm herrie) Neovo X-17AV 17 inch TFT scherm
Link naar reactie
Mijn systeem, waarvan de videokaart wat langzamer is, doet het ook nog aardig. Meestal zet ik AA uit, de details op hoog en de resolutie op 1280x1024 (voor TFT). Met een beetje geluk storten de prijzen van PCs in elkaar, vanwege de afschaffing van het pc-privé project. Winkels hebben minder omzet en zullen waarschijnlijk gaan stunten (grote pc-ketens) om aan hun normale omzet te kunnen komen. Hierdoor zullen veel kleine computerzaakjes falliet gaan. Ik had een nieuwe kast berekend op €1500 (nForce4, AMD64 3500+, GF6600, enz). Volgens mij kan dat nog wel wat goedkoper. Voorlopig heb ik nog geen haast met geld uitgeven. Laat de prijzen nog maar dalen, laat ze maar stunten.
Link naar reactie
@MichelG: Ik wil dit weten omdat ik ook niet alles van computers afweet. Ik wilde ook eens de mening van een ander horen. Zo te horen van jullie kan dit systeem nog wel even mee. In ieder geval tot medio volgend jaar. Oké, de processor is misschien wat langzaam, maar ik kan hooguit een P4 2,8 GHz op mijn moederbord plakken. Of dat nu zoveel winst geeft weet ik niet. De spellen die ik heb draaien vloeiend en zonder haperingen. Alleen in UT2004 met sommige levels merk je dat het spel behoorlijk aan mijn systeem trekt. Volgend jaar komt er wellicht een nieuw systeem. Ik weet dat niet zeker omdat het veel geld kost. Ik hoop dan dat de GF 6800 wat goedkoper is. Het nieuwste van het nieuwste kan ik niet betalen. Ik heb mijn 9800 pro ook pas een paar maanden. Mijn harddisk is misschien wat krap. Voorlopig kom ik geen ruimte tekort. Mocht het ooit gebeuren dat ik het niet meer red dan kost een 160 Gb harddisk maar een prikkie.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...