Ga naar inhoud

Harddisk stuk na defragmentatie!!


Aanbevolen berichten

Hey, Een kennis van me heeft z'n Harddisk gedefragmenteerd & opgeruimd via het hulpprogramma van Windows-XP maar toen hij daarna opnieuw wilde opstarten deed hij helemaal niks meer, hij zag zelfs de hdd niet meer in de bios en er kwamen bij het booten een paar tikken uit de hdd! Kan toch nooit niet zo zijn dat het door die defragmentatie komt? probleem is nu dat de hdd wel kaduuk is en de data compleet verloren is of zou er nog een mogelijkheid zijn om wat te redden? Alvast bedankt voor Reakties mvg JC
Link naar reactie
weet je zo het merk harddisk? vaak op de website van de fabrikant kun je tools downloaden die je op cd kan branden of op diskette kan zetten waarna je de computer kan opstarten en je diagnostische software kan draaien. Maar er is wel degelijk een kans dat die overleden is p.s voor de zekerheid even controleren op losse stekkertjes suc6
Link naar reactie
Controleer even de staat (goed of slecht/kapot) van de harde schijf met het programma dat de fabrikant hiervoor gemaakt heeft. De data is waarschijnlijk niet (geheel) verloren, maar afhankelijk van wat er mis is, als er wat mis is, makkelijk of moeilijker op te vissen. Mogelijk heb je hier iets aan: http://www.grc.com/sr/spinrite.htm
Link naar reactie
Laat ik het zo zeggen, de data is nog (waarschijnlijk) helemaal intact. Probleempje is alleen dat je er niet meer bij kan omdat de rest (aansturing van koppen enzo) niet werkt. Oplossing is je hdd opsturen naar een recovery bedrijf die dan de schijven eruit halen en de data eraf halen. Ook dit heeft een nadeel, de prijs. Reken maar op 1500 euro plus een flink bedrag per teruggevonden mb.
Link naar reactie
[quote:a0350261f5="JC"]Heb de schijf ook in een ander PC gehad, werkte ook niet, werd ook niet herkend door de BIOS en als ik de PC aanzette kwamen er een paar harde tikken uit de HDD Het is trouwens een 40 Gig Maxtor 2,5 jaar oud zit nog in de garantie, maar probleem is natuurlijk dat de data kwijt is mvg JC[/quote:a0350261f5] Zoek een goed werkend gelijk type en bouw de platters over naar die.
Link naar reactie
[quote:bced557d01="Jaap H"][quote:bced557d01="JC"]Heb de schijf ook in een ander PC gehad, werkte ook niet, werd ook niet herkend door de BIOS en als ik de PC aanzette kwamen er een paar harde tikken uit de HDD Het is trouwens een 40 Gig Maxtor 2,5 jaar oud zit nog in de garantie, maar probleem is natuurlijk dat de data kwijt is mvg JC[/quote:bced557d01] Zoek een goed werkend gelijk type en bouw de platters over naar die.[/quote:bced557d01] 1 stofje en je kunt ze beide weggooien
Link naar reactie
[quote:9d0327292b="JC"] ...Het is trouwens een 40 Gig Maxtor 2,5 jaar oud... [/quote:9d0327292b] [quote:9d0327292b="patrickda"] ...10 jaar geleden heb ik wel 2 HD-crashes gehad met Maxtor-HD's waardoor mijn vertrouwen uiterst gering is in dat merk... [/quote:9d0327292b] ...waarvan 1 keer ook kort na defragmenteren, hoewel er voordien niets (merkbaar) verkeerd mee was (b.v. meer of abnormale geluiden, slechte sectoren,...). Defragmenteren is toch serieus werken voor zo'n HD, dus als er ergens een zwakke plek is gaat die wel blootgelegd worden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...