Ga naar inhoud

HardDisk wel in BIOS niet in XP


Aanbevolen berichten

Heb een HD vervangen welke als SLAVE (D:) was geconfigureerd. Heb HD 1-op-1 vervangen en de nieuwe (Western Digital 160 GB) als slave geconfigureerd. In oude situatie C: HD1 (met windows partitie) D: HD2 (defect Samsung) E: HD1 (met data partitie) F: CD-Rom brander (HP) G: CD-ROM/DVD speler (merk x) Tijdens opstarten kreeg ik foutcode in BIOS en onder XP bestond d: niet meer., Na het vervangen wordt nieuwe HD wel herkend, maar ben ik mijn DVD speler kwijt (staat op none). In XP heb ik nu alleen nog C, E en F. Heb al wat berichten doorgsnuffeld in forum, maar kon niet iets vinden wat hier meer overeenkomt (of ik heb iets gemist natuurlijk). Anderzijds is de help in XP ook waardeloos, want die geeft alleen Windows 98 tips. Mijn HD wordt wel op hardware niveau herkend en als goed functionerened beoordeeld. Ik had eigenlijk verwacht dat de schijf de D; letter zou overnemen. en dat mijn G: weg zou zijn is iets wat ik helamaal niet had verwacht (maar ja, het blijft natuurlijk Windows...) Sla ik nu wat stappen over? Ik weet natuurlijk dat ik nog moet formateren, maar dan moet de schijf wel eerst kunnen 'zien'. Iemand die mij verder kan helpen/verwijzen? Hans
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...