Ga naar inhoud

extra harddisk


Aanbevolen berichten

ik heb een p 4 2.66mhz met 120gig. hd. nu heb ik een harddisk van 160 gig. erbij gekocht,ik ben uren bezig geweest met jumpertjes verzetten,instellingen veranderen in de bios maar het bios herkent de extra harde schijf niet, en windows xp home,ook niet,ik heb al van alles geprobeerd,ik zal wel iets verkeerd doen,maar wat,heeft iemand daar ervaring mee,of weet iemand raad??? henk r.
Link naar reactie
de originele harde schijf van 120gig. staat op een aparte kabel en staat in verbinding met een dvdromstation. de later aangebrachte schijf van 160 gig. staat ook op een aparte kabel met een dvdrwstation. in het bios is de mogelijkheid om harde schijven automatisch te laten detecteren maar hij vind de schijf niet. de schijf is nieuw dus in het geval dat de schijf niet goed zou zijn kan ik hem natuurlijk omruilen,maar dan moet ik natuurlijk wel zeker weten dat het daaraan ligt. ik heb volop geexpirementeert met zowel de jumpers op de cdrom/dvd/stations als mede op de nieuwe harde schijf. maar nu weet ik het niet meer. henk r.
Link naar reactie
uit mijn hoofd,op de 120 gig staat hij als master,op de dvdrw die op de zelfde kabel is aangesloten is,weet ik dat niet omdat op het apparaat geen aanduiding staat,het apparaat word wel herkent door windows en het bios toen ik wat veranderd had in het bios en in de jumper werd hij niet meer herkent. de 160 gig staat nu weer op master maar ik heb alle standjes al gehad,bij geen enkele stand werd hij herkent,de aangesloten cdromdrive heb ik de jumper ook al van verzet en toen weer geprobeerd. ik ga er nu even uit,en zal even opschrijven hoe het nu genoteerd staat in het bios.,daarna komt er nog een bericht. henk r.
Link naar reactie
nu de bios op dit moment: er staat: ide primery master:de harde schijf van 120 gig. ide primery slave :de dvdromstation (dit lijkt mij tot dus ver goed?) maar dan nu ide secondary master: de dvd/rwstation(hier had ik de 160 gig schijf gedacht maar dit lukt mij dus niet) en de ide secondary slave: geeft aan none of wel niets en hier had ik gedacht om op deze plaats de dvd/rwstation. nu dat is het op het moment. henk r.
Link naar reactie
[quote:9d0c359f40="henk r"]maar dan nu ide secondary master: de dvd/rwstation(hier had ik de 160 gig schijf gedacht maar dit lukt mij dus niet) en de ide secondary slave: geeft aan none of wel niets en hier had ik gedacht om op deze plaats de dvd/rwstation. [/quote:9d0c359f40] En als je nu de 160 GB harde schijf en de dvd/rwstation op [b:9d0c359f40] cable select [/b:9d0c359f40] zet. De 160 GB harde schijf sluit je dan aan op het einde van de 80 aderige kabel.
Link naar reactie
ik heb bij de dvd/rwromstation het jumpertje helemaal verwijderd en de nieuwe harde schijf stond al op master,en toen detecteerde het bios en windows de harde schijf wel,nu moet ik nog partition magic downloaden en gebruiken om alles opnieuw in te delen en de nieuwe schijf te initialiseren etc.ik heb partitionmagic al eens gebruikt ,maar omdat je het zo weinig gebruikt kan ik niet zeggen dat ik er mee vertrouwt mee ben. stap voor stap leer ik er zo weer wat bij!!!! henk r
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...