Ga naar inhoud

Laptop en beeldscherm-resolutie (slechte ogen)


Aanbevolen berichten

Voor mijn vader (67 jaar) moet ik een laptop kopen. Hij wil ermee internetten en foto's opslaan en laten zien aan zijn kennissen (duur fotoboek dus). Nou heeft hij geen goede ogen en moet grotere letters/pictogrammen hebben. Nou heb ik wel eens gehoord dat het instellen dan een andere resolutie dan de standaardresolutie (bijv. 1024-768) van een TFT-beeldscherm, leidt tot ernstig kwaliteitsverlies. Mijn vader heeft een resolutie van 800-600 nodig op een scherm van 15". Hoe ga ik dit oplossen?
Link naar reactie
[quote:04dd5a6788="roeske"] Nou heb ik wel eens gehoord dat het instellen dan een andere resolutie dan de standaardresolutie (bijv. 1024-768) van een TFT-beeldscherm, leidt tot ernstig kwaliteitsverlies. [/quote:04dd5a6788] Op zich klopt dit ook. Het scherm gaat interpoleren en dat heeft kaliteitsverlies tot gevolg. Beeld wordt waziger. Je moet een scherm dan ook draaien op zijn native resolutie. Los daarvan kun je natuurlijk wel de pictogrammen en letters groter maken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...