Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

ik heb een pc met 2 harddisken een van 40 gb die als c schyf fungeert de 2e schyf van 120 gb is voor spellen die ik on line speel het probleem is dat de 2e shyf slecht active stat in dma 3 mode (ata 44) dit heb ik geprobeerd ind e bios te veranderen maar dit helpt niet de 1e schyf doet het wel (staat active als ata 100 dma 5) het mb is asus p4s8x-x processr p4 2.4 ghz en zip drive intern en cdrom de 2e schyf is master en heeft de cdrom erby op de ide kabel de 1e schyf staatmaster en als slave de zip drive ik vraag dit omdat ik denk dat als de 2e schyf net zo staat als de eerste deze beter werkt daar heb ik hem voor gekocht immers wiw kan my vertellen hoe ik dit oplos :cry:
Link naar reactie
Je zou sowiezo eens kunnen proberen om de 2e schijf als primaire slave te zetten (let op de jumpers) en de Zip-driver te verplaatsen naar Secondary master (of evt. de CD-Rom speler master en Zip slave). Idd de volgende keer graag duidelijke zinnen en leestekens gebruiken ajb. Gezien het onduidelijke verhaal ga ik er maar vanuit dat je enigzins dyslectisch bent (?), maar dat is nog geen excuus om geen leestekens en hoofdletters te gebruiken.
Link naar reactie
[quote:85c06aca17="Captain_Kansloos"]Je zou sowiezo eens kunnen proberen om de 2e schijf als primaire slave te zetten (let op de jumpers) en de Zip-driver te verplaatsen naar Secondary master (of evt. de CD-Rom speler master en Zip slave). Idd de volgende keer graag duidelijke zinnen en leestekens gebruiken ajb. Gezien het onduidelijke verhaal ga ik er maar vanuit dat je enigzins dyslectisch bent (?), maar dat is nog geen excuus om geen leestekens en hoofdletters te gebruiken.[/quote:85c06aca17] :oops: De harddisk is mactor diamond 40 gfb 7200rpm en mactor diamond 8 120 gb 7200rpm.
Link naar reactie
[quote:b9b7bd4b7c="ciclidea"]De harddisk is mactor diamond 40 gfb 7200rpm en mactor diamond 8 120 gb 7200rpm.[/quote:b9b7bd4b7c] mactor? Ik neem aan dat je bedoelt Maxtor. En quote bij voorkeur alleen datgene waar je op in gaat. Want je quote het bericht van Captain_Kansloos, en je beantwoord een vraag van double_V. [quote:b9b7bd4b7c="Captain_Kansloos"]Je zou sowiezo eens kunnen proberen om de 2e schijf als primaire slave te zetten[/quote:b9b7bd4b7c] Primary of Secondary zou voor de overdrachtmodus niets uit moeten maken. Wat wel belangrijk is, dat voor beide harde schijven een 80 aderige IDE kabel wordt gebruikt.
Link naar reactie
[quote:f9bcbb4801="jolo"]Primary of Secondary zou voor de overdrachtmodus niets uit moeten maken. Wat wel belangrijk is, dat voor beide harde schijven een 80 aderige IDE kabel wordt gebruikt.[/quote:f9bcbb4801]Dat klopt in principe, maar ik heb wel eens vreemdere dingen gezien, die plotseling als sneeuw voor de zon verdwenen na het verplaatsen van de ene naar de andere IDE connector. 'T is allicht de moeite van het proberen waard, lijkt me.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...