Ga naar inhoud

advies gevraagd over aankoop laptop


Aanbevolen berichten

Al tijden denk over de aankoop van een laptop voor mijn studie. Hij moet echt niet meer kosten dan €1000, liefst nog minder. Ik vind het belangrijk als hij klein is, snel en comfortabel typt. Ik moet er mee kunnen internetten en mogelijkheid tot wifi. Wat zijn de aanraders? Dell is mooi, maar niet echt goedkoop. Of vraag ik het onmogelijke?
Link naar reactie
Wordt lastig om een lichtgewicht laptop te vinden in die prijsklasse, want dat zijn de duurdere Centrino's. Een regelrechte aanrader is wel de Acer Aspire 1356LCi. Nadeel is voor jou misschien wel dat ie 3.7 kg weegt. http://www.tweakers.net/pricewatch/79440?Landfilter=Benelux Je moet je echter wel bedenken dat upgraden in de toekomst voor laptops een kostbare zaak is, dus liefst toch goede specificaties voor die prijs. Voordelen van de Acer Aspire 1356LCi: - krachtige AMD Athlon XP 2800+ processor; - 512MB intern geheugen; - 64MB separaat videogeheugen. http://www.acer.nl/acereuro/page4.do?dau22.oid=3391&UserCtxParam=0&GroupCtxParam=0&dctx1=3&ctx1=NL&crc=3680520282
Link naar reactie
Of als ie toch 'n lichtgewicht moet zijn: De nieuwe Acer Travelmate 292ELC. Van rekenkracht moet ie 't niet hebben, maar hij is wel bijzonder energiezuinig en slechts 2.8kg. Heb 'm nog niet gezien op de NL site van Acer, daarom ff in het duits: http://www.acer.de/acereuro/page4.do?dau22.oid=3081&UserCtxParam=0&GroupCtxParam=0&dctx1=9&ctx1=DE&crc=2446853816 Alternate heeft 'm voor 849 euro: http://www2.alternate.nl/html/nodes_info/pn9c01.html
Link naar reactie
[quote:8f8e9a9c3b="Obi-wan-kenobi"]Voordelen van de Acer Aspire 1356LCi: - krachtige AMD Athlon XP 2800+ processor; [/quote:8f8e9a9c3b] Ik werk nu op een desktop met een Pentium 4 2,6 Ghz processor. Hoe verhoudt de AMD Athlon zich tot wat ik gewend ben? Ik dacht dat ik gelezen had dat AMD niet kan tippen aan Intel P4. Ik hoef geen rekenmonster, maar als ik zoveel geld uitgeef wil ik ook iets goeds in handen hebben. Meestal als ik bezig ben met een opdracht heb ik verschillende IE-schermen open staan op diverse websites, Word en een vertaalprogramma. Soms ook MSN-messenger als ik met een groepje werk. De processor moet dat wel aankunnen.
Link naar reactie
[quote:60cf68b84a="Susanne"] [quote:60cf68b84a="Obi-wan-kenobi"]Voordelen van de Acer Aspire 1356LCi: - krachtige AMD Athlon XP 2800+ processor; [/quote:60cf68b84a] Ik werk nu op een desktop met een Pentium 4 2,6 Ghz processor. Hoe verhoudt de AMD Athlon zich tot wat ik gewend ben? Ik dacht dat ik gelezen had dat AMD niet kan tippen aan Intel P4. Ik hoef geen rekenmonster, maar als ik zoveel geld uitgeef wil ik ook iets goeds in handen hebben. Meestal als ik bezig ben met een opdracht heb ik verschillende IE-schermen open staan op diverse websites, Word en een vertaalprogramma. Soms ook MSN-messenger als ik met een groepje werk. De processor moet dat wel aankunnen. [/quote:60cf68b84a] Da's allang niet meer zo. Een AthlonXP 2800+ kan zich in de meeste applicaties meten met een P4 op 2.8Ghz. Vaak is de AthlonXP zelfs sneller, alleen nog met videobewerking moet de AthlonXP z'n meerdere erkennen in de P4. Dat verschillende sessies open laten staan heeft niet zozeer met processorkracht te maken, een open sessie die je op dat moment niet gebruikt is dan nl. niet of nauwelijks actief. Een flinke hoeveelheid intern geheugen is wel aan te raden bij multitasking, dus ik zou op zeker wel 512MB nemen als ik jou was.
Link naar reactie
Dat een Athlon XP niet tegen een P4 kan opboksen valt inderdaad wel mee. Een P4 is beter in videobewerking (en ook in office toepassingen?) maar een Athlon XP is beter in spellen. De dingen die jij daar opnoemt die de processor moet aankunnen is geen probleem, zo zwaar is dat niet voor een processor. Waar de laptop langzamer door zal zijn is voornamelijk de harde schijf die langzamer is. Voor de rest denk ik dat als je een Athlon XP 2600 processor in een laptop neem dat de laptop even snel zal zijn als je pc (mits de andere onderdelen ook gelijkwaardig zijn). Je kan dus ook prima een P4 2,6 nemen of sneller.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...