Ga naar inhoud

Scrollwieltje aan de praat krijgen


Aanbevolen berichten

Ik heb een laptop met XPhome en zo'n touchpad-muis. Nu vind ik een touchpad bijzonder !@#$%^werken en heb ik dus een gewone muis aan mijn laptop hangen (standaard logitech muis op PS/2 aansluiting). MAAR, mijn scrollwieltje scrollt niet :( Hij werkt wel als middelste muisknop, maar er aan draaien haalt niets uit. Iemand een idee hoe ik hem scrollend krijg?
Link naar reactie
Ga eens naar apparaatbeheer (rechtermuisknop op Deze Computer - Eigenschappen - tabblad Hardware - Apparaatbeheer) en kijk onder de kop 'Muizen en andere aanwijsapparaten', als het goed is staat daar dan 'ps/2-compatibele muis'. Rechtermuisknop daarop en vervolgens Eigenschappen. Als er een tabblad 'Geavanceerde Instellingen' staat, zou je kunnen kijken of daar iets tussen staat. Bij mij staat er namelijk een instelling 'Wieldetectie', die bij mij staat op 'Aannemen dat wiel aanwezig is'. Misschien dat als jij hem op die instelling instelt, hij het ook doet... Succes!
Link naar reactie
[quote:3f2d62c96d="Capone"]Ga eens naar apparaatbeheer (rechtermuisknop op Deze Computer - Eigenschappen - tabblad Hardware - Apparaatbeheer) en kijk onder de kop 'Muizen en andere aanwijsapparaten', als het goed is staat daar dan 'ps/2-compatibele muis'. Rechtermuisknop daarop en vervolgens Eigenschappen. Als er een tabblad 'Geavanceerde Instellingen' staat, zou je kunnen kijken of daar iets tussen staat. Bij mij staat er namelijk een instelling 'Wieldetectie', die bij mij staat op 'Aannemen dat wiel aanwezig is'. Misschien dat als jij hem op die instelling instelt, hij het ook doet... Succes![/quote:3f2d62c96d] die heb ik geprobeerd, in alle drie de standen. (detecteer wiel, neem aan hij aan wezig is & detecteer niet)
Link naar reactie
Hallo, Ik heb dezelfde laptop en ik heb met hetzelfde probleem gezeten. Ik weet het niet zeker maar ik geloof dat mij toen als oplossing aangereikt werd, het downloaden van de logitech mouseware drivers. Dat zou moeten werken. Ik heb echter een nieuwe (goedkope) logitech usb optical mouse gekocht van 12 euro, en dan ben je van alle problemen af. Deze wordt gewoon herkend en het wieltje werkt zonder problemen. MVG, WW
Link naar reactie
[quote:7ec6b03ec5]Nu vind ik een touchpad bijzonder !@#$%^werken en heb ik dus een gewone muis aan mijn laptop hangen (standaard logitech muis op PS/2 aansluiting). MAAR, mijn scrollwieltje scrollt niet Hij werkt wel als middelste muisknop, maar er aan draaien haalt niets uit.[/quote:7ec6b03ec5] Volgens mij kan dat nooit werken. In laptops zit de externe PS/2 muispoort via de mobo electronica en BIOS als het ware aangesloten op de ingang van de touchpad en kan nooit meer functionaliteit hebben dan de touchpad. Het "signaal" van het scrollwheel wordt niet doorgegeven. Andere drivers helpen niet. Dat het indrukken van het wieltje [b:7ec6b03ec5]wel[/b:7ec6b03ec5] werkt komt omdat dit als een dubbelklik van de L-muisknop gecodeerd wordt. Alternatief: als je muis een USB - PS/2 adaptertje heeft: probeer hem eens op de USB-poort en schakel de touchpad in het systeem uit. succes, Willem
Link naar reactie
@willemb2: Welkom als nieuw lid, maar euh je begint met een nogal boude uitspraak die ook nog eens niet correct is. Het is wel degelijk mogelijk om een muis met extra functionaliteit aan te sluiten op de ps/2 poort. Deze staat geheel los van de interne muis. Het is zelfs mogelijk een toetsenbord & een muis + weel aantesluiten op 1 ps2 poort dmv een splitter. Werkt prima.
Link naar reactie
double_V, petje af als het jou wel lukt en dan trek ik mijn bewering onmiddelijk in. Ik heb dit met 3 a 4 verschillende laptops vergeefs geprobeerd in het verleden en heb de verklaring die ik gaf uit FAQ's en support mails van hardware leveranciers. Maar die kennen soms hun eigen spullen niet. En ook: de ene laptop is de andere niet natuurlijk. De Compaq Armada M700 die ik hier heb vertikt het in elk geval, ook met de optie "meerdere aanwijsapparaten" in de BIOS uitgeschakeld en de juiste Logitech driver. groeten, Willem
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...