Ga naar inhoud

Cartridges navullen


Aanbevolen berichten

Hallo, Al eerder heb ik de vraag gesteld over het navullen van cartridges van een HP PSC 950. Ik heb deze cartridges met goede resultaten, 2x kunnen navullen. Helaas bij de 3e keer ging het niet goed: De printer drukt geen geel en groen meer af, ook al had ik dit nagevuld. Kan het zijn dat de cartridges te vaak zijn nagevuld. Ikzelf heb ze dus 2x nagevuld, maar het waren wel cartridges van Inkklub. Niet de originele HP cartridges overigens. Graag een reactie. Bedankt.
Link naar reactie
[quote:6aa49dbd2c="Wisja"]Kan ook zijn dat de kanalen gewoon verstopt zitten. Heb je ze direct voor de 3de keer gevult of pas na een tijdje toen ze al droog stonden (enkele dagen).[/quote:6aa49dbd2c] Hoi Wisja, Ik heb de kleuren cartridge direct, nadat ze leeg was, gevult. Kan het toch zijn dat de cartridge te vaak is gevult? Groetjes,
Link naar reactie
[quote:fbec58b72b="Steph"][quote:fbec58b72b="Wisja"]Kan ook zijn dat de kanalen gewoon verstopt zitten. Heb je ze direct voor de 3de keer gevult of pas na een tijdje toen ze al droog stonden (enkele dagen).[/quote:fbec58b72b] Hoi Wisja, Ik heb de kleuren cartridge direct, nadat ze leeg was, gevult. Kan het toch zijn dat de cartridge te vaak is gevult? Groetjes,[/quote:fbec58b72b] misschien wel ja, was het een originele cartridge toen je hem kocht? of was hij toen al een hervulde? Ik dacht dat men aanraadde om een cartridge maximum 2-3x te vullen, voor de koppen. Zelf heb ik al meerdere malen gevuld.
Link naar reactie
[quote:085d3cb77e]Hoi Wisja, Ik heb de kleuren cartridge direct, nadat ze leeg was, gevult. Kan het toch zijn dat de cartridge te vaak is gevult? [/quote:085d3cb77e] Heb je ook meteen na het verwijderen uit de printer (dus al voor het vullen) de printkop afgeplakt? Nieuwe cartridges hebben vaak een (blauw) stukje tape over de spuitmondjes om uitdroging te voorkomen. Ik heb zelf eens een zwarte inkt cassette nagevuld, voor de 3e keer, en toen ik hem weer geplaatst had deed hij niets! Ja, geen tape over de spuitmondjes, ik dacht het gaat zo ook wel. Snel genoeg, maar niet dus. Wat je kunt proberen (en wat ik deed) is onder de hete kraan voorzichtig de spuitkant schoonspoelen en afdeppen op keukenpapier. Dat trok meteen een giga zwarte vlek waardoor ik wist dat ie het weer deed. Wel heel voorzichtig en zo min mogelijk natmaken aan de kop. Volledig droogdeppen, monteren en Printerreiniging laten uitvoeren. Succes!
Link naar reactie
een cardridge kun je zo'n 10x na vullen. Voor groen heb je ook de kleur geel nodig dus het probleem zit m in de kleur geel. Je kunt proberen om het reservoir geel te "overvullen", doe dit met de cardridge recht op op een stukje keukenrol oid. als het dan goed is komt de gele inkt er nu uit...... zo niet, dan kun je proberen het zelfde te doen op een vochtog stukje keukenrol / wc papier. Ook kun je een reinigings vloeistof kopen en hier van een drupje gebruiken. succes ermee Rookie
Link naar reactie
op [url]www.vul.nu[/url] kan je een apparaatje kopen voor het aanzuigen van de inkt uit het cartridgecompartiment door de spuitmondjes heen. Hierdoor kan je de inkt gewoon eruit forceren en daardoor eventuele opgedroogde inkt die de mondjes verstopt eruit zuigen. Heel gemakkelijk en het werkt perfect. Geschikt voor type 15, 17, 45, 78 en vergelijkbare HP cartridges.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...