Ga naar inhoud

A.H pc ja of nee


Aanbevolen berichten

Ik heb nu al zo'n 5 jaar dezelfde PC op 500Mhz, en ik krijg de indruk dat hij niet meer helemaal meekan met het huidige geweld dus ik wil een andere PC aanschaffen en nu zag ik dat ze bij Albert Heyn de volgende PC in de aanbieding hebben, mijn vraag is dit wat voor deze prijs, 969 euro, kan ik daar wel paar jaar mee vooruit?, ik ben niet echt hardcore gamer maar af en toe vind ik wel geinig, zou Doom 3 hier bijvoorbeeld probleemloos op kunnen draaien? alvast bedankt, dit zijn de specificaties ======================================== PC Micromaxx Black Tower AMD Athlon tm 64 3000+ DVD/CD multi brander (DVD + en -) 8 speed Videokaart nVidia FX 5700 met 256 MB geheugen 1024 MB geheugen van 1299.- voor 969.- Specificaties Type model Micromaxx BlackTower Type processor AMD Athlon XP 64 3000+ Intern geheugen 1024 MB DDR RAM (2 module) Moederbord MSI VIA K8T800, DDR single channel, met 8x AGP, Lan, Firewire on board. Grafische kaart MSI Geforce FX5700 8x AGP, 256MB DDR-RAM, TV-out, Video in(intern), D-SUB VGA en DVI-I Plug Harde schijf 160 GB 7200 rpm Seagate Baracuda ST3160021A DVD 16/48 DVD-ROM Sony DDU 1612 DVD-RW (Write: 8x DVD-R, 4xDVD-RW, 8x DVD+R, 4x DVD+RW, 24x CD-R, 16x CD-RW Pioneer DVR-107DB Diskettestation 3,5 "[1.44MB] Sony 3,5 "[1.44MB] Sony Fax-data modem/TV-tuner 56K V90 / TV-Tuner PCI-Combicard met remode Control Videogeheugen 256 MB DDR-RAM Uitbreidingssloten 1 x AGP / 3 x PCI / 2 PCI sloten vrij IEEE1394 [firewire] 1 x aansluiting aan de voorkant 1 x aansluitingen aan de achterkant LAN Ja, on board [10/100 Mbit ethernet] Aansluitmogelijkheden Voorzijde - 1 x IEEE1394 - 1 x Video-In [Composite] - 1 x Video-In [S-Video] - 1 x Stereo Line In Jack - 1 x Stereo Line In L + R chinc - 1 x Microphone - 1 x Headphone - 3 x USB 2.0 - Flashgeheugenkaartlezer - Memory Stick - Memory Stick Pro - IBM Microdrive - MultiMediaCard - CompactFlashCard - Smart MediaCard - SD Card (geheugenkaarten niet inbegrepen) Achterzijde - 4 x USB 2.0 - 2 x PS/2 [toetsenbord, muis] - 1 x Parallel - 1 x COM-Serieel - 1 x LAN [RJ45] - 1 x IEEE1394 - 1 x 6-channel audio: 1 x Line-Out, 1 x Rear-Out, 1 x Subwoofer / Center-Out - 1 x Line-In, 1 x Microphone-In - 1 x SPDIF-In, 1 x SPDIF-Out Geluid - On-board [Dolby Digital 6 channel audio] Toetsenbord PS/2 incl Multimedia toetsen Muis PS/2 Wheel Mouse Software - MS Windows XP Home Edition [OEM versie] NL RecoveryR - Microsoft Works 7 suite Op CD - Cyberlink Power Cinema suite (OEM) - Ahead Nero Burning Rom 6.xxx (OEM) - CA E-Trust Antivirus (90 dagen) Garantie - 24 maanden, reparatie (hardware) aan huis
Link naar reactie
[quote:9d92f97fe5="matel"]Mooi systeem, alleen zoals sdh al aanhaalde, is de videokaart niet echt geschikt om in hogere resoluties de laatste games te kunnen spelen. Ik denk dat je wel gewoon 1024x768 zou moeten kunnen draaien in Doom 3 (med. detail).[/quote:9d92f97fe5] Dat denk ik idd ook wel, alleen denk ik niet dat je met die FX5700 nog een paar jaar vooruit kunt, iig niet voor games. office zal geen probleem zijn. :wink:
Link naar reactie
AH is trouwens niet de enige met een leuke game-PC aanbieding: Informatique's Gamer-A PC http://www.informatique.nl/ Paradigits Extreme X164A http://www.paradigit.nl/php/viewtext.php?textid=9903 Completers Augustus aktiesysteem http://www.completer.nl/systemen/Yong_SunYS_aktie_systeem.html enz. Let er ook op dat je bij zo'n PC-winkel het aktiesysteem iets kunt laten aanpassen naar eigen wens, een zwaardere videokaart voor Doom3 bijvoorbeeld ... :wink:
Link naar reactie
[quote:9c71544c69="Obi-wan-kenobi"]AH is trouwens niet de enige met een leuke game-PC aanbieding: Informatique's Gamer-A PC http://www.informatique.nl/ Paradigits Extreme X164A http://www.paradigit.nl/php/viewtext.php?textid=9903 Completers Augustus aktiesysteem http://www.completer.nl/systemen/Yong_SunYS_aktie_systeem.html enz. Let er ook op dat je bij zo'n PC-winkel het aktiesysteem iets kunt laten aanpassen naar eigen wens, een zwaardere videokaart voor Doom3 bijvoorbeeld ... :wink:[/quote:9c71544c69] Ik zou eerder voor die PC's gaan die Obi aangeeft, dan zo'n AH bak. In die computerwinkels hebben de meeste mensen er nog wel wat verstand van, in de AH niet. :wink: meestal zijn ze ook nog wat goedkoper in computerwinkels.
Link naar reactie
[quote:70ca72257b="sdh"] In die computerwinkels hebben de meeste mensen er nog wel wat verstand van, in de AH niet. :wink: [/quote:70ca72257b] Nu heb je bij Micromaxx wel 2 jaar garantie aan huis, maar je weet niet of dat Micromaxx nog wel bestaat na 6 maanden ... Plus dat als die gasten langskomen en ze je (al dan niet terecht) wijs kunnen maken dat het je eigen domme fout geweest is, dat je dan met vette (voorrijd)kosten opgezadeld wordt. :evil:
Link naar reactie
[quote:4486f5e9ed="sdh"][quote:4486f5e9ed="Sorella"] Tnx lui Jullie raden dus de comp. winkel aan. [/quote:4486f5e9ed] Jep, maar het allebeste is om gewoon onderdelen los te bestellen en dan zelf een PC bouwen. Dan ben je nl meestal stukken goedkoper uit. [/quote:4486f5e9ed] Niet iedereen is zo handig met assembleren (zie diverse topics :lol:). PC winkels kunnen voor een gering bedrag of zelfs kostenloos die PC voor je in elkaar zetten. Vaak gelden ook betere garantievoorwaarden als je alle toekomstige hardware-aanpassingen bij dezelfde winkel laat doen. De keuze van een goede winkel is dan dus zeer belangrijk. De Shopsurvey van Tweakers.net heeft gebruikerservaringen staan voor veel winkels in heel NL: http://www.tweakers.net/shopsurvey
Link naar reactie
[quote:b8a8478ba1="Obi-wan-kenobi"][quote:b8a8478ba1="sdh"][quote:b8a8478ba1="Sorella"] Tnx lui Jullie raden dus de comp. winkel aan. [/quote:b8a8478ba1] Jep, maar het allebeste is om gewoon onderdelen los te bestellen en dan zelf een PC bouwen. Dan ben je nl meestal stukken goedkoper uit. [/quote:b8a8478ba1] Niet iedereen is zo handig met assembleren (zie diverse topics :lol:). PC winkels kunnen voor een gering bedrag of zelfs kostenloos die PC voor je in elkaar zetten.[/quote:b8a8478ba1] Jep, heb je gelijk in... ik zou iig wel zelf de onderdelen uitzoeken, en dan kun je idd die PC-winkel hem in mekaar laten zetten.
Link naar reactie
Het nadeel van door een pc boer in mekaar laten zetten is dat er een besturings systeem opgezet wordt en de schijf als 1 gelaten wordt als je vergeet te zeggen dat je je schijf opgedeeld wilt hebben. Kan je thuis weer aan de gang liever doe ik dat zelf :) Conclusie: de ah pc is een leuk ding als je niet teveel eisen aan de videokaart stelt en je niet zelf kan assembleren. Stel je meer eisen dan beter bij een comp. boer je pc samen laten stellen.
Link naar reactie
[quote:0e30a72e98="Sorella"] Het nadeel van door een pc boer in mekaar laten zetten is dat er een besturings systeem opgezet wordt en de schijf als 1 gelaten wordt als je vergeet te zeggen dat je je schijf opgedeeld wilt hebben. Kan je thuis weer aan de gang liever doe ik dat zelf :) [/quote:0e30a72e98] Onzin. Met een PC-boer valt juist beter af te stemmen wat hij moet doen en wat je zelf doet (Bij de AH kan je dat alleen met brood en kaas doen ... :P). De meeste PC-boeren leveren een PC ook niet met een (voorgeinstalleerd) besturingssysteem. [quote:0e30a72e98="Sorella"] Conclusie: de ah pc is een leuk ding als je niet teveel eisen aan de videokaart stelt en je niet zelf kan assembleren. Stel je meer eisen dan beter bij een comp. boer je pc samen laten stellen.[/quote:0e30a72e98] Als je niet veel eisen stelt, kan je idd. prima terecht bij AH, volkomen mee eens. :lol:
Link naar reactie
[/quote] Onzin. Met een PC-boer valt juist beter af te stemmen wat hij moet doen en wat je zelf doet (Bij de AH kan je dat alleen met brood en kaas doen ... :P). De meeste PC-boeren leveren een PC ook niet met een (voorgeinstalleerd) besturingssysteem. [quote] Mee eens, maar je moet het dan wel zelf aangeven en dat wordt nog weleens vergeten door de mensen. Misschien heb ik wel niet de juiste pc boer getroffen toen :) Quoten is niet goed gegaan :oops:
Link naar reactie
[quote:c8cbdee264="Sorella"] [quote:c8cbdee264] Onzin. Met een PC-boer valt juist beter af te stemmen wat hij moet doen en wat je zelf doet (Bij de AH kan je dat alleen met brood en kaas doen ... :P). De meeste PC-boeren leveren een PC ook niet met een (voorgeinstalleerd) besturingssysteem. [/quote:c8cbdee264] Mee eens, maar je moet het dan wel zelf aangeven en dat wordt nog weleens vergeten door de mensen. [/quote:c8cbdee264] Ja, is altijd handig om van te voren al te weten wat je wilt, voordat je iets koopt. [quote:c8cbdee264="Sorella"] Misschien heb ik wel niet de juiste pc boer getroffen toen :) [/quote:c8cbdee264] Denk 't ook. Welke was dat, en bestaat ie nog? :wink:
Link naar reactie
Ik zou zeggen: Schrijf die secificaties van die AH pc eens op een papiertje en laat plaatselijke pcboer eens uitrekenen wat zo'n systeem kost. Laat dus gedetalleerde offerte maken. Let op dat ze echt het zelfde aanbieden ( geen 3e rangs geheugen of zo) en paats die offerte ook eens in forum. Zo'n offerte moeten ze snel kunnen maken
Link naar reactie
[quote:5a05f03028="h.enk"]Ik zou zeggen: Schrijf die secificaties van die AH pc eens op een papiertje en laat plaatselijke pcboer eens uitrekenen wat zo'n systeem kost. aat dus gedetalleerde offerte maken. Let op dat ze echt het zelfde aanbieden ( geen 3e rangs geheugen of zo) en paats die offerte ook eens in forum. Zo'n offerte moeten ze snel kunnen maken[/quote:5a05f03028] Laat dit ook eens bij een webshop doen..
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...