Ga naar inhoud

INCD versie 4.3.0.0


Aanbevolen berichten

Ik gebruik mijn NEC DVD+RW ND-1100A als een schijf. Ik sla daar mijn digitale foto's op op. Ik heb nu de laatste versie van INCD geinstaleerd, maar het probleem blijft. Ik heb de beschrijfbare DVD al meerdere keren moeten formateren omdat tijdens het overzetten van files, middels de Windows verkenner, er een (geheugen?) probleem ontstaat waardoor de DVD zichzelf op slot zet. Je kunt dan wel lezen maar niet meer schrijven. Bij eigenschappen staat ook dat de DVD vol is alhoewel nog 90% onbeschreven moet zijn. Een enkele keer (volgens mij spontaan) wordt alleen lezen opgeheven en kan er ook weer worden geschreven op deze DVD+RW van 4,7 GB multispeed. In de help-files van INCD vind ik niets terug waardoor ik het probleem kan oplossen. Wie helpt me? Het probleem is al meerdere keren op forums gemeld maar tot dusverre heb ik nog nergens de oplossing gelezen. JanB
Link naar reactie
Zorg dat INCD niet automatisch gelanden wordt (msconfig dacht ik). INCD voortaan handmatig laden en alleen maar om de +RW in incd formaat te formateren (hoeft slchts 1 keer). Dus alle +RW die je als grote floppy wil gebruiken in 1 slag formateren. Je dan deze +RW dan ten alle tijde gebruiken. Dus INCD niet automatisch laden. Is niet nodig. Ps. Heb je interne brandproggioe XP uitgezet ? INCD niet combineren met packetcd en directcd. Gemakshalve kan je ook de laatste aspi drivers installeren Succes
Link naar reactie
Bosje en Jank, Dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan. In Win2000 pro komt geen msconfig voor. Bij Opstarten en in de Start Menu's is INCD niet te vinden, ook niet onder Programma's (zelfs niet onder Nero). In de taakbalk is hij niet weg te klikken. Het enige wat ik kan is het progje verwijderen middels het Configuratiescherm/software. Maar wat dan? JanB
Link naar reactie
[quote:dad64436b5="blank"]Bosje en Jank, Dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan. In Win2000 pro komt geen msconfig voor. Bij Opstarten en in de Start Menu's is INCD niet te vinden, ook niet onder Programma's (zelfs niet onder Nero). In de taakbalk is hij niet weg te klikken. Het enige wat ik kan is het progje verwijderen middels het Configuratiescherm/software. Maar wat dan? JanB[/quote:dad64436b5] Ik heb me laten vertellen dat je een msconfig van 98 naar c:\winnt\system32 moet kopiëren en dat dit dan zou moeten werken. Maar ik ben geen expert dus wacht even een reactie af. [ en je moet natuurlijk ook nog een 98 in de buurt hebben] Korste klap is waarschijnlijk zoals aleerder geschreven een aantal rewritables formateren en dan INCD deïnstalleren???
Link naar reactie
Richard, MSConfig geinstalleerd, INCD uit de opstart. DVD+RW data overgebracht naar harde schijf. Daarna DVD+RW opnieuw geformateerd en herstart. DVD+RW weer beschrijfbaar maar, de oude kwaal doet zich weer voor. Bij het terugzetten van de data naar de DVD+RW, middels Windows verkenner, lijkt het alsof de data naar de DVD+RW worden geschreven (groene schrijflampje brandt een seconde wel, een seconde niet etc, totdat de machine compleet vastloopt en de melding komt, als ik tracht af te melden, dat de debugger moet worden afgesloten. Na de herstart ziet de DVD/CD schrijver de hele DVD+RW niet meer maar op de DVD/CD lezer wel. Dan blijkt dat helemaal geen enkele data is weggeschreven op de DVD+RW. Kennelijk is er net gedaan alsof maar is de data opgeslagen in een virtuele cache/geheugen o.i.d. in plaats van op de DVD+RW gezet. Hardware of software probleem? Is een andere DVD-schrijver een optie? Gaarne reactie, JanB
Link naar reactie
Bosje, Die mogelijkheid heb ik niet. Gisteravond liep, tijdens het transfereren van de data de DVD reader weer vast. G:/ niet toegankelijk, wel te lezen op h:/ Ikzelf begin steeds het idee te krijgen dat het een besturingsprobleem is van het geheugen/DVDschrijver, waarna de DVD+RW schrijver zichzelf op slot zet. Ik heb vanmorgen subdir voor subdir overgezet en dat lukt wel. Alles is voor het moment weer in orde, maar ik vrees dat het probleem zich in de toekomst voor blijft doen. JanB
Link naar reactie
Een aantal probeersels: *Heb je al een andere(nieuwe) dvd+rw geprobeert?, rw's kunnen beschadigd raken waarna er bijna nix meer mee te doen is. *is de dvd+rw wel geschikt voor de snelheid waarmee je brand? , "multispeed" zegt niet zo heel veel.(nec 1100= 2.4X rw), koop een nieuw schijfje van een respectabel merk of liever uit [url=http://www.de.nec.de/software/1319_Medialist_ND-1xSeries.pdf]deze[/url] lijst. *Is de firmware van je brander al een recente? http://www.de.nec.de/softwareoverview2.php/id/215 *is je harde schijf(van waar af je de data kopiert) wel in NTFS geformateerd? *Is er nog andere brander sofware geinstalleerd? En algemeen: je hebt 1 van de eerste generatie dvd branders en wellicht vergelijkbaar met de eerste generatie cd branders. Toen de eerste cd branders kwamen was ik meteen verlieft op het idee om een cd als harde schijf/floppy te kunnen gebruiken en deed dat dan dus ook veelvuldig maar ik had er zeer veel problemen mee, problemen zoals wat jij omschrijft. Waar het precies aan lag weet ik niet, het kan de cd schijfjes zijn geweest maar ook de brander of een combinatie van beide maar echt betrouwbaar was het allemaal niet. Nu, met een moderne brander en dito schijfjes werkt het wel goed....... Maar ook: bij het rw proces verandert de structuur van het schijfje de eerste +/- 8x dat je er op schrijft behoorlijk. Naar mate het schijfje meer beschreven raakt is er effectief meer lazer vermogen nodig om het schijfje goed te beschrijven , na een keer of 8 te zijn beschreven stabiliseerd het schijfje zich en is er met iedere volgende schrijf actie ongeveer hetzelfde lazer vermogen nodig. De brander heeft een ingebouwd mechanisme waarmee het lazer vermogen per brand sessie wordt ingesteld. Als deze het vermogen meet op een stukje dvd wat al 10x beschreven is maar tijdens het branden komt de lazer op een stuk dvd welke maar 1x beschreven is dan brand de lazer dit stuk dvd op een te hoog vermogen waarna je problemen kunt verwachten. Dus: je zou iedere RW die je als floppy wilt gebruiken met een programma als direct-cd/dvd eerst een keer of 8 [u:1c7c8e4459][b:1c7c8e4459]volledig[/b:1c7c8e4459][/u:1c7c8e4459] moeten formateren(dus niet snelformateren). Sinds ik bovenstaand verhaaltje ooit heb gelezen doe ik het trouw en heb nooit meer onleesbare cd-rw/dvd-rw gehad.
Link naar reactie
Richard, Bedankt voor je uitvoerige reactie. Ik heb deze DVD+RW al meerdere malen geformateerd (zelfs met verificatie) en ook andere DVD+RW schijven uitgeprobeerd. De firmware voor de NEC 1100A is van de laatste versie. Nee, de C:/ schijf heb ik met opzet Fat32 geformateerd omdat NTFS eerder problemen gaf met het verwijderen van een CoolSearchWeb. Ook toen de C:/ schrijf wel NTFS geformateerd was waren de problemen van vastlopen er al. Er is geen andere brander-software geinstalleerd. Ik heb wel de FAQ's van NEC gelezen en begrepen dat ik niet de enige ben met brander-problemen. Ik heb wel begrepen dat deze brander als master op de second IDE aansluiting moet zitten. Dat check ik nog even voor ik de machine morgenochtend opstart. Groet, JanB
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...