Ga naar inhoud

Tagan voeding ground cable, waar aansluiten?


Aanbevolen berichten

Nadat een Zalman voeding defect is geraakt en m'n moederbord heeft meegenomen, heb ik een Tagan PSU van 480W gekocht. Omdat ik niet twee moederborden in een week tijd wil verliezen, graag advies over de ground cable. Lees ik nu goed dat ik die moet vastzetten onder een willekeurige schroef waarmee het moederbord aan de kast vast zit?
Link naar reactie
Ik heb zo'n screwless inschuifsysteem, heel handig, maar erg weinig schroeven om zo'n kabel onder te schuiven. Handleiding zegt "motherboard screw-holes with RTN/GND connections".... Nou, begon met monitor die op standby sprong, PC die na enige moeite nog wel aanging, bleef hangen met een verminkt scherm, nog twee keer bleef hangen en toen ging ie uit en bleef ie uit. Nader onderzoek wees uit dat de ATX-stekker op vier plaatsen verkleurd was, waaronder de +3.3V connector. Vermoedelijk heeft een deel van het grafische circuit een optater gehad, want de fan van de grafische kaart draaide niet meer. Nieuw moederbord en nieuwe voeding losten het probleem op. Surgeprotector van APC en geaard stopcontact aanwezig, geen onweer op dat moment, dus ik ga uit van een spontaan defect in de voeding zelf.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...