Ga naar inhoud

Windows ziet 200gig Hardeschijf aan voor 111 GIG


Aanbevolen berichten

Ik heb net een Western Digital Hardeschijf gekocht 200gig nu heb ik hem als slave in me pas zitten want heb ook nog een 120 gig hdd die staat master.Maar nu wil ik hem formatteren maar dan ziet hij de 200gig hardeschijf aan voor een 111 gig....Hoe kan dat? Ik had eerst een 160 gig hardeschijf erin hangen en die zag hij wel aan voor een 160 gig.
Link naar reactie
Ik ehb via het programmatjhe MAX Blaster me 200gig hardeschijf aan de gang gekregen. heb net es in me bios boekje gekeken en ik heb wel degeleijk ATA133 dus hij zou in windows xp ook moeten herkennen want mijn vorige schijf een 160gig die herkende windows ook gewoon als een 60gig en mijn nieuwe schijf 200gig dus niej, maar vioa het programmaatje MAX blast is het me dus gelukt om me 200gig in ze geheel tezien had iets te maken met een 48bitsadressering in xp. nu was mijn vraag als ik op me 200gig nu partities aanmaak en ik installeeren windows binnekort op nieuw (heb nog 1 schijf van 120gig erin hangen waar windows xp opstaat) ga installeren hoe zit het das met die partities die op me 200gig staan want hij zal hem weer aanzien als een 137gig haerdeschijf, als ik dan maxblast er weer over heen haal zou hij hem weer gaan zien als een 200 gig schijf maar zijn die partities die ik heb aangemaakt met mp3s etc. nog wel te zien nie dat straks alledata weg is..
Link naar reactie
[quote:6c65af5ab2=""]Ik ehb via het programmatjhe MAX Blaster me 200gig hardeschijf aan de gang gekregen. heb net es in me bios boekje gekeken en ik heb wel degeleijk ATA133 dus hij zou in windows xp ook moeten herkennen want mijn vorige schijf een 160gig die herkende windows ook gewoon als een 60gig en mijn nieuwe schijf 200gig dus niej, [/quote:6c65af5ab2] In principe zou een moederbord met een ATA133 inderdaad een 200 GB harde schijf moeten ondersteunen. Maar hoe groot is de 200 GB hardde schijf volgens [url=http://common.nec-computers.com/PrsPicDwn/BIOS_Galileo_MainIDESubmenu.gif]de BIOS.[/url] Of de grootte die tijdens de POST wordt getoond in dat rechthoekige kader. Staat deze in de BIOS wel als Auto. Omdat je 160gig harde schijf wel goed herkent wordt, mag ik aannemen dat je XP SP1 hebt geïnstalleerd. Heb je al op de site van je moederbord gekeken of je de laatste BIOS wel gebruikt? Het gebruik van MAX Blaster is een extra stap in de software. En dus ook meer kans op data verlies. Je zou met die disgnostics van Maxtor ook moet kunnen testen, of MAX Blaster wel echt nodig is.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...