Ga naar inhoud

onleesbare muziek-cd's van Plexwriter CDR's


Aanbevolen berichten

Als ik CDR's beschrijf met muziek (via Nero en Plexwriter 12/10/32A, laatste firmware, 1x) slaan deze meestal over (hikken&tikken) in mijn gewone hifi cd-speler javascript:emoticon(':evil:'). Verschillende merken CDR's geprobeerd, helpt niet... Dus dan maar een nwe writer aanschaffen denk ik. Maar welke writer staat bekend om het perfect wegschrijven van muziek op CDR's??? Gaat DVD functionaliteit ten koste van schrijven op CDR, of is dit alleen maar beter?? Ik zie alleen testen van snelheden en functionaliteiten, ik zoek louter op KWALITEIT... Wie weet hier wat van of kent links? mzzls
Link naar reactie
Bedankt voor de tips, maar ik vrees dat het niets oplost. Langzamer dat 1x gaat niet lukken, en iso96 gebruik ik al, net als een recente Nero. De CD speler is een Nad 541, 2-3 jaar oud. Toen 74min cd's werden verkocht ging alles perfect, maar 80 min cdr's pikt ie niet (wel 80 min cdr's van Quantegy, maar die kan ik niet meer krijgen). Kortom, terug naar het uitgangspunt: wat is de beste cdr-writer voor muziek op dit moment ?!?!?!?!?!?!??!?!?!? mzzls
Link naar reactie
[quote:81b8fa6d6d="jazzzz"]Bedankt voor de tips, maar ik vrees dat het niets oplost. Langzamer dat 1x gaat niet lukken, en iso96 gebruik ik al, net als een recente Nero. De CD speler is een Nad 541, 2-3 jaar oud. Toen 74min cd's werden verkocht ging alles perfect, maar 80 min cdr's pikt ie niet (wel 80 min cdr's van Quantegy, maar die kan ik niet meer krijgen). Kortom, terug naar het uitgangspunt: wat is de beste cdr-writer voor muziek op dit moment ?!?!?!?!?!?!??!?!?!? mzzls[/quote:81b8fa6d6d] Je zegt het eigenlijk zelf : het ligt aan je NAD die geen 80 min aankan, wat ik wel gek vindt voor zon merk. Kan je geen 74 min cdr meer vinden ? Terugkomend op je uitgangspunt : allerhande merken zou ik zeggen, het probleem ligt bij je NAD. Tikken etc.. hoe brand je. Vanaf welk merk cdrom speler lees je de audio bestanden/ Zou kunnen dat die problemen heeft met DAE. Gebruik je brander hiervoor en zet hem op pakweg 8x voor het lezen. Krijg je dan nog steeds tikken in je NAD ?
Link naar reactie
Helaas, het zit 'm echt in het 'perfect' opnemen vermoed ik. De cdr's gaan ok in andere cd-spelers, dus de info wordt op zich wel redelijk goed weggeschreven. Maar blijkbaar niet goed genoeg voor de NAD. Bij een 80 min. cdr liggen de sporen dichter bij elkaar (de eerste reguliere cd's konden 10 jaar terug ook niet meer dan 74 min bevatten), dus het is logisch dat het geheel gevoeliger wordt bij 80 min. En voor de duidelijkheid: met de Quantegy cdr's gaat het wel goed (90% van de gevallen, dat is te overzien), dus volgens mij ligt het echt aan de marge die branders nemen naast 'de ideale lijn'. Blijkbaar pikt de NAD nauwelijks een foutmarge. Het met de productie van writers die al vanaf 30 euro's te krijgen zijn is het natuurlijk waanzin te verwachten dat deze machientjes op 'de ideale lijn' branden. Ze zorgen ervoorvoor dat ze binnen acceptabele foutmarges blijven. Maar daar heb ik dus net niets aan...:cry: Ik zoek het apparaatje wat WEL perfect wegschrijft. Tenzij... het echt aan de cdr's ligt... maar dan heb ik het in ieder geval geprobeerd! Als je nog ergens 74 min cdr's kan vinden houdt ik me ook aanbevolen! mzzls,
Link naar reactie
Is het een optie, in je kennissenkring wat cdr's met audio-opnames te lenen. En dan zodanig, dat je verschillende merken cdr i.c.m. verschillende merken branders uittest op je NAD. Je NAD behoort tot de betere cd spelers, die kan best wel eens te goed zijn. Mijn Maranztz van 19 jaar oud verdenk ik na zoveel jarren trouwe dienst ook van enige slijtage, dat het wenselijk is om op een specifieke wijze te branden. Daarentegen, cdr gebrand door een collega van mij zijn op mijn Marantz absoluut niet af te spelen, terwijl op spelers van 13 uit een dozijn dit probleemloos gaat. Ik heb al eens overwogen, om een goedkope speler erbij te plaatsen, ook een optie, maar de audiofiel levert dan wel in op geluidskwaliteit. :wink:
Link naar reactie
Jouw plextor moet met firmwae 1.10 probleemloos 80 min. kunnen branden http://www.plextor.com/english/support/downloads/firm_1210.html Je vermeld nergens welk merk CDR je gebruikt. Ik brand zelf altijd op plextor 48 multispeed CDR's die worden dus gemaakt door Mitsui Chemical evenals Verbatin. Bekijk plextorlijstje een op http://www.plextor.be/technicalservices/technology/cdrmedia121032A.asp?choice=Supported%20media
Link naar reactie
Ik ben benieuwd. Ik brand op 4X, altijd TDK voor audio, nu ook even Verbatim, wat ook goed gaat. In een duitse test kwam Verbatim er als beste uit wat betreft branden van audio. Maar die info moet je genuanceerd beschouwen, leveranciers van cdr's kunnen nog wel eens switchen van fabrikant, met alle mogelijke gevolgen van dien. :roll:
Link naar reactie
[quote:f6e5a303b3="jazzzz"]4 cd's gehad op 4x, 3 goed, 1 met een paar tikkies. Het lijkt erop dat de branderinstelling belangrijker is dan het merk cd's. Zou het 8x nog beter gaan ;)[/quote:f6e5a303b3] Nou 25 % uitval vind ik toch redelijk slecht. Ik brand zelf met plextor PX-W4824TU zo nu en dan wat voor in de auto of prive verzamelCD's op plextor CD-R (80 min-700MB) 48x multispeed schijfjes. Spindel is half leeg en m'n prullenbak helemaal. Zijn misschien niet overal te krijgen [ ik heb ze op hccbeurs gekocht] maar verbatin met ze zelfde specificatie is identiek.
Link naar reactie
inderdaad, 25% uitval is onacceptabel. aan de tdk kan het niet liggen: ik gebruik al jaren nooit iets anders en uitval ken ik niet, noch bij audio, noch bij data. bij audio zorg ik er wél altijd voor eerst de bron op hd te hebben (ook hiervoor geldt dat je een goede ripper -zoals audiograbber- gebruikt met een niet te hoge leessnelheid, en dan pas te branden op hooguit 8x. dan behoren tikken en andere vreselijke bijgeluiden niet meer voor te komen.
Link naar reactie
Ik heb inderdaad wat te vroeg gejuicht, want er gaan er nu weer een paar naatje. Toch maar Plextor/Verbatim gebruiken? HD doe ik al, image niet, maar dat zou mi. toch niet uitmaken: bij een tik stuitert de teller op de NAD ook... dus het is niet zo dat de opname tikken heeft, die worden door de NAD gemaakt. Ik ga maar 's 8x proberen... mzzls
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...