Ga naar inhoud

Nokia 6230, Acer Travelmate 8003 en bluetooth


Aanbevolen berichten

Ik heb bovenstaande telefoon en notebook. Op de notebook staat Nokia Suite 6.2 (nieuwste versie). Op de notebook zijn ook de widcomm 1.4 drivers voor bluetooth aanwezig, maar het lukt maar niet om een verbinding tot stand te brengen. De handleiding bij de notebook rept met geen woord over bluetooth dus dat schiet niet op. In de telefoon is het wel mogelijk om de notebook te vinden, maar uiteindelijk komt er geen verbinding tot stand. Op de site van Acer is niets te vinden, bij widcomm ook niet en Nokia heeft geen drivers hiervoor. Met een losse stick schijnt het wel te lukken, maar de bluetooth is een ingebouwde functie in de notebook, dus het zou moeten werken. Iemand enig idee hoe dit op te lossen?
Link naar reactie
Ja, bluetooth staat aan. OS Win XP Pro NL. 512 MB intern. Schone instal, Geen antivirus of firewall software die in de weg zit, want die heb ik er nog niet opgezet. Het zijn ook de widcomm 1.4 drivers die op de notebook staan. De telefoon ziet de notebook wel en ook omgekeerd, maar om de een of andere reden wordt de verbinding steeds afgebroken.
Link naar reactie
[quote:1ad7ee741b="Bosje"]Zit XP op SP1 nivo ? Zou dat vooraf wel doen[/quote:1ad7ee741b] Yep. Is geinstalleerd. Maar nu komt het mooie: ik heb een verbinding. Hoe dat kan? Door Nokia Phonemanager wel te installeren, maar niet bij de laptop aan te melden als service die gedraaid moet worden. Vreemd? Zeer zeker. In eerste instantie had ik verschillende services aangevinkt om de telefoon te laten communiceren met de notebook. Op een geven moment, na geen enkele verbinding, heb ik steeds maar een service eraf gegooid en andere weer opnieuw geinstalleerd. (weet je hoeveel mogelijkheden dat zijn?) Vanzelfsprekend heb ik steeds pc suite erbij laten staan. Lijkt toch logisch. Uiteindelijk ook dat eraf gemieterd en er bleef alleen een filetransferservice over. En dat werkt blijkbaar. Alhoewel, ik krijg nog wel de foutmelding dat de telefoon is aangesloten op de headsetuitgang van de notebook, maar desondanks blijft de verbinding nu stabiel en kan ik dingen up en downloaden naar en van de telefoon. Hopeloos stuk software, waardeloze helpfunctie en zonde van de tijd. Het idee van bluetooth vind ik geweldig. Nu nog eenvoudig te hanteren software.
Link naar reactie
[quote:e4688ce9de="Bosje"]Topdude : zei de installatie handleiding of wat daarop lijkt dat je services moest aanzetten ? [/quote:e4688ce9de] Nee, stond niets van in. Volstrekt onduidelijk verhaal. Echt kansloos. Herstelpunt heb ik idd gemaakt en hoop verder dat het allemaal heel blijft. Een nieuwe instal zie ik niet zo zitten. :roll: Met de Sony zul je geen last hebben van pc suite van Nokia. Ik denk dat dat al scheelt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...