Ga naar inhoud

krijg xp niet geinstalleerd op SATA


Aanbevolen berichten

Ik weet niet of ik dit beter in forum windows kan zetten maar goet. Ik krijg windows xp pro niet meer geinstalleerd op mn SATA. (primary aangesloten)schijf. ik krijg de melding dat er geen vaste schijven aanwezig zijn om op te installeren. Het is eenmaal gelukt maar met Windows Logo Test errors, en op w2k pro wil het helmaal niet lukken en bij het installeren van de SATA driver (F6)wil windows allleen zn eigen driver gebruiken (de keuze: S= driver van diskette Enter= windows xp driver gebruiken, op S reageerd hij niet wel op Enter)Ik heb Western digital SATA driver & ASUS SATA driver geprobeerd van floppy. Ik heb al van alles geprobeerd. wat ik heb geprobeerd: 1. BIOS update uitgevoerd [1007 --> 1008] (asusupd52801.zip met als nieuwe optie boot van SATA dan SCSI of SCSI dan SATA) 2. SATA single draaien zonder andere vaste schijven op pc 3. met een EIDE schijf naast de SATA schijf de setup draaien 4. txtsetup.oem driver van ASUS & Western Digital geprobeerd 5. nogmaals low level format RAID bios 6. partities hand matig aangemaakt en geactiveerd(via Xp op 40GB EIDE HDD) Nog even recent systeem: Aopen H600b (350W AOpen voeding) ASUS A7N8X-Deluxe AMD 2600+ BOXED Corsair TWINX 1024MB PC3200-CL2 (in dual channel) club 3d RAD 9600Pro Audygy II Logitech internet keyboard USB [niet op USB aangeloten maar met adapter van logitech op PS/2 ] NEC 5800C NEC 2500A WDC WD400JB-00ENAO [MASTER EIDE] (Word verwijderd uit dit systeem als SATA werkt) WDC WD1200JB [ondkoppeld] WCD WD36 OGD-00FNAO SCSI Disc Device [Primary SATA op 12V Molex voeding] (RAPTOR 36GB) Alvast bedankt, Maarten
Link naar reactie
[quote:01deb7d12b="Flater"]Probeer de driver van de chipset eens. Heb zelf een gigabyte mb, met die driver lukte het ook niet, heb dan de driver van de chipset (silicon) geprobeert, en de hdd rolt als een trein![/quote:01deb7d12b] als je mijn verhaal leest weet je dat ik zowel driver van WD als van mobo(chipset) heb geprobeerd.
Link naar reactie
[quote:b3d9fd34c2="double_V"]Op "S" reageert ie niet?[/quote:b3d9fd34c2] Ik weet zo even geen specifieke SATA/Raid driver installatie omschijvingen, maar na F6 druk ik op Enter op de keuze van eigen driver (de vraag of ik zelf SATA drivers heb of de vraag dat ik geen drivers heb en windows drivers wil gebruiken) en dan kijkt hij op floppy en daar vind hij dan inderdaat of de WD of de nForce 2 SATA/RAID driver (welke driver diskette ik er dan ingestopt heb)en die laad hij dan ook duidelijk. (Silicon Image SiI 3112 SATARaid Controler) maar dan krijg ik nog zon scherm over SATA driver en als ik dan zeg van diskette (dan duk ik op (keuze toets) E) dan kijkt hij in disketten en ziet hij wederom de driver. Maar als ik dan op Enter druk dan begind hij te showen wat hij wel niet voorn geweldig alternatieve SATA/RAID driver van windows xp zelf in huis heeft en dat die gewoon gebruikt kan worden als de hardware fabrikant niet specifiek om eigen drivers vraagd. En ik mag dan niet op S (om toch driver van diskette te gebruiken)drukken alleen windows xp driver is dan ten optie. En al gebruik ik het handeltje van xp gebeurt er nog nix (geen vaste HDD's gevonden) [quote:b3d9fd34c2]Laat de instal je überhaupt naar de a: drive gaan?[/quote:b3d9fd34c2] blijkbaar wel gewoon
Link naar reactie
oke, eerst F6 en dan de driver installeren, daarna wel eerst weer ff opnieuw opstarten, en meteen naar het bios gaan. hier moet je dan ff aangeven of de pc met IDE of met sata moet booten, tenminste als je de goeie adapter veranderd. daarna zou hij bij een herstart gewoon de sata schijf moeten zien, en dan weer deze instellen als bootschijf
Link naar reactie
[quote:109d800954="speed112"]oke, eerst F6 en dan de driver installeren, daarna wel eerst weer ff opnieuw opstarten, en meteen naar het bios gaan. hier moet je dan ff aangeven of de pc met IDE of met sata moet booten, tenminste als je de goeie adapter veranderd. daarna zou hij bij een herstart gewoon de sata schijf moeten zien, en dan weer deze instellen als bootschijf[/quote:109d800954] het is al gelukt! :oops: had niet goed gelezen. bij de 2e x vraagt hij of er noeg meer drivers geladenmoeten worden en daar heb ik toen nogmaals x op x nog eens de driver geladen :lol:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...