Ga naar inhoud

Primary Master HDD Error!!!


Aanbevolen berichten

Hi, ik heb 2 dagen geleden een nieuwe harde schijf van 160 GB Western Digital gekocht. En ik had thuis een 40 GB Maxtor staan. Dus heb ik maxtor op primary master gezet en WG op primary slave. Windows XP zit al inmiddels op Maxtor. Gisteren is mijn pc om welke reden weet ik niet, vanzelf opnieuw opgestart. En hij gaf deze foutmelding : "Primary Master HDD Error" Ik heb maxtor op slave gezet en WG op master , maar dan geeft hij "Primary Slave HDD Error" Ik heb hem ook op een ander pc geprobeerd en daar gaf hij dezelfde melding. Dus het ligt aan de 40 GB maxtor denk ik. Ik heb van kabels gewisseld maar toch blijft die probleem. Als ik na het opstarten meteen op DEL druk, zie ik wel dat hij hem detecteert, maar hoe dan ook blijft die foutmelding komen :((( Kan iemand mij hierbij helpen???
Link naar reactie
Tja, dat klinkt niet best. Misschien kun je hem als slave aansluiten op een pc met een goed werkend besturingssysteem op de "master-schijf" en vervolgens de Maxtor controleren met Norton Disk Dokter of iets soortgelijks. Maar persoonlijk denk ik dat je harde schijf overleden is... Heb je de Maxtor al eens opnieuw gepartitioneerd en XP opnieuw geinstalleerd?
Link naar reactie
Bijna absolute zekerheid: maxtor heeft een uistekende tool waarmee (alleen) maxtor disks zijn te testen; Powermax Vooral de lowlevel format werkt erg goed en maakt de schijf gegarandeert weer helemaal leeg, daarna een "full diagnostic" en je ziet wat er aan de hand is ,of niet. Duurt wel erg lang en dus is wellicht eerst de "quick test" een goed idee, als ie daar al op sneuveld dan hoef je niet verder te testen...
Link naar reactie
[quote:18027b7703="ibonl101"]Hij zegt al "Failed" bij quick test, [/quote:18027b7703] Het gebruiken van de diagnostics van Maxtor zoals rwilligen aangeeft, heeft pas zin als de harddisk correct door de [url=http://www3.soneraplaza.fi/GetImages/GetImages_GetImage_jpg/0,3174,36123,00.jpg]POST[/url] heen komt. Had je de Maxtor al als enige harddisk, gejumperd als Master, op de IDE controller van het moederbord geprobeerd? En had je cable select al geprobeerd? De Maxtor harddisk wordt dan aangesloten aan het einde van de 80 aderige (flat)kabel. Heeft die Maxtor dan geen garantie meer?
Link naar reactie
je hebt gelijk, hij zal eerst goed door de post moeten komen. overigens:hoe wordt de schijf in de bios vermeld? Er is een merkwaardige maxtor-fout die ervoor zorgt dat de schijf aangemeld wordt met een merkwaardige naam zoals: "Athena", "N40P", "Romulus", "Vulcan" en nog meer van dat soort namen. Het vermoeden is dat het de naam van de schijf is die maxtor zelf gebruikt bij het ontwikkelen van de schijf, zoals longhorn voor windows. Zoek maar eens op "maxtor N40P" op google en je vind alleen maar datarecovery bedrijven....
Link naar reactie
[quote:3a36673977="jolo"][quote:3a36673977="ibonl101"]Hij zegt al "Failed" bij quick test, [/quote:3a36673977] Het gebruiken van de diagnostics van Maxtor zoals rwilligen aangeeft, heeft pas zin als de harddisk correct door de [url=http://www3.soneraplaza.fi/GetImages/GetImages_GetImage_jpg/0,3174,36123,00.jpg]POST[/url] heen komt. Had je de Maxtor al als enige harddisk, gejumperd als Master, op de IDE controller van het moederbord geprobeerd? En had je cable select al geprobeerd? De Maxtor harddisk wordt dan aangesloten aan het einde van de 80 aderige (flat)kabel. Heeft die Maxtor dan geen garantie meer?[/quote:3a36673977] Ik heb alles geprobeerd wat je zei, maar weer geen resultaten. :(
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...