Ga naar inhoud

geheugen probleem


Aanbevolen berichten

  • Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

[quote:e644967c6a="Amdboost"]voor de laatste keer ik heb een moederboard waar het op past!!![/quote:e644967c6a]Dan ben ik erg benieuwd wat voor mobo je hebt. Wat is het merk en type?[quote:e644967c6a]en wie had het over "10 of 20 gigabyte geheugenmodules"???[/quote:e644967c6a]Dan moet je de vraag duidelijker stellen. Aangezien 10 of 20 GB in een desktop PC zo goed als onmogelijk is (moderne CPU's kunnen dat wel adresseren, maar 'consumer' chipsets ondersteunen dat helemaal niet) wordt er gevraagd om wat voor hardware het verder gaat. Daar geef je geen antwoord op. Toch is dat nodig om een zinnig antwoord op je vraag te kunnen geven. 400Mhz mem in je systeem hoeft niet perse sneller te zijn dan 200/266Mhz RAM. In theorie misschien wel, maar in de praktijk kan dat anders uitpakken. Dat staat of valt met de hardware configuratie. [quote:e644967c6a]overige hardware = 16 monitors.[/quote:e644967c6a]Tja, daar ben ik niet meteen diep van onder de indruk. Daarnaast; wat heeft dat te maken met 10 of 20gb RAM geheugen?
Link naar reactie
[quote:b1dc842bdc="Amdboost"] ok heeft iemand het dan met 1gb (400mhz) en 2 gb (200/266mhz) geprobeerd? [/quote:b1dc842bdc] Nee, maar draai je applicaties die veel op de CPU werken of die veel RAM in beslag nemen? 1GB op 400MHz lijkt me idd. zinvoller, er zijn bar weinig applicaties die het geheugen boven 1GB ook daadwerkelijk gebruiken. Maar dan moet je overige hardware natuurlijk ook op FSB400 werken, anders heeft het geen zin. Vandaar steeds de vraag welke hardware je dan precies hebt. :wink:
Link naar reactie
[quote:5f34c9b7f1="Amdboost"]ok heeft iemand het dan met 1gb (400mhz) en 2 gb (200/266mhz) geprobeerd? het zou in theori even snel moeten zijn, maar ja..........[/quote:5f34c9b7f1]Als je dat beweerd heb je duidelijk geen kennis van zaken.[quote:5f34c9b7f1]trouwens de harddisken zijn totaal 4.755 terrabyte, gezien jullie alles van mijn hardware willen weten![/quote:5f34c9b7f1]Right. Ik heb 8000 Exabyte in mijn Beowulfcluster...
Link naar reactie
[quote:6903892049="Amdboost"]wat maakt het nou uit welk bord it heb?? daar kom je niet verder mee.[/quote:6903892049]Tja, als je in die overtuiging leeft wordt het ook lastig om je uit te leggen waarom, welke variant de hoogste performance geeft. Ik ga daar iig mijn tijd niet meer aan besteden. Succes met je 'imaginaïre' super-PC.
Link naar reactie
[quote:47ae15ce8d="Obi-wan-kenobi"]1GB RAM op 400MHz heeft dus meer zin dan 2GB, 20GB of 200GB RAM op 266MHz.[/quote:47ae15ce8d]Tenzij je natuurlijk een 40GB database hebt die je liever meteen in zijn geheel in het geheugen laadt. Ervanuit gaande natuurlijk dat je dan minstens 200gb RAM hebt, anders kun je Windows 2013 LongerthanLongHorn niet draaien. Dan kan extra RAM wel voordeel opleveren... :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...