Ga naar inhoud

foutmelding bij cd kopieren


Aanbevolen berichten

Ik wil de inhoud van mijn gebrande cd's overbrengen naar mijn 2e haarddisk van 120 gb. En Daarna deze inhoud naar een DVD branden. Maar als ik de inhoud van cd naar de hdd wil kopieren, dan krijg regelmatig de foutmelding.... ......gegevensfout (cyclische redundantiecontrole). Op een andere pc heb ik ook geprobeerd te kopieren, maar de inhoud van die directory krijg ik niet gekopieerd. Het rare is ik kan de inhoud zien, ik kan evntueel als de inhoud mp3's zijn afspelen, maar kopieren naar de hdd niet. Wat is er aan de hand, want de cd's zijn nog niet zo lang geleden gebrand, andre weer wel, en ze zijn van verschillende merken, dus daar kon ik ook niet de de schuld aan geven. Weet iemand raad, hoe ik dit kan oplossen¿ mvg Hein
Link naar reactie
[quote:0c4862f94d="HC.Stads"] Maar als ik de inhoud van cd naar de hdd wil kopieren, dan krijg regelmatig de foutmelding....gegevensfout (cyclische redundantiecontrole). Op een andere pc heb ik ook geprobeerd te kopieren, maar de inhoud van die directory krijg ik niet gekopieerd. Het rare is ik kan de inhoud zien, ik kan evntueel als de inhoud mp3's zijn afspelen, maar kopieren naar de hdd niet.[/quote:0c4862f94d]Een CRC fout wijst meestal op een slecht gebrande of beschadigde CD. Je kunt proberen om data te 'redden' met een tool als Isobuster (google). Dat je de inhoud wel kan zien wil niet zoveel zeggen. Die inhoud staat nl. in een soort inhoudsopgave, maar dat wil niet zeggen dat de rest van de data op de CD intact is. De MP3's die je kunt afspelen; zijn die ook niet te kopieëren? Dat zou nl. een beetje vreemd zijn.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...