Ga naar inhoud

usb 2.0 en usb 2.0 highspeed


Aanbevolen berichten

Ik geloof niet dat een fabrikant aangeeft dat zijn apparatuur op USB 2.0 low speed werkt. Maw, ze geven aan USB 1.1, USB 2.0, of USB 2.0 High speed. Dat high speed staat dan met rood boven het USB logo en werkt dus met een (potentiële) bandbreedte van 480Mbit. [img:71d499b99e]http://www.usb.org/images/headermain/hi_speed.gif[/img:71d499b99e] De rest is altijd 12Mbit, of 1,5Mbit en is USB 2.0 gelijk aan USB 1.1.
Link naar reactie
Bedankt voor alle antwoorden! Ik heb een Sweex 2.0 PCI kaartje op het oog. Op de doos staat Certified usb. Maar dus niet het onderstaande HighSpeed logo: [img:20273d1cb5]http://www.usb.org/images/headermain/hi_speed.gif[/img:20273d1cb5] Op de doos staat wel speed up to 480Mbps, lekker duidelijk dus. Geen High speed logo, maar wel snelheden up to 480 Mbps. :roll: Is deze kaart dus echt 480Mbps of is dit een verkooptruuc? Mvg, Barus
Link naar reactie
[quote:57d0c8f062="Barus"]Ik heb een Sweex 2.0 PCI kaartje op het oog.[/quote:57d0c8f062]Ik neem aan dat je een USB interface kaart bedoeld, dus waar je USB apparatuur op kunt aansluiten? In dat geval kun je er vanuit gaan dat ie idd gewoon die snelheid ondersteund, dat is immers onderdeel van de USB 2.0 standaard. Die onduidelijkheid wat betreft snelheid is vooral van toepassing op apparaten die gebruik maken van de USB interface, niet zozeer interface kaarten. Een memorystick kan bv. wel USB 2.0 compatibel zijn, maar dat wil niet zeggen dat ie ook idd met '480mbps' werkt. Je ziet wel steeds vaker (gelukkig) dat geheugenstick fabrikanten een duidelijkere onderscheiding maken tussen 1.1 en 2.0. Bij de tweede wordt dan expliciet 'USB 2.0' gemeld, anders enkel 'USB'
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...