Ga naar inhoud

Compaq 6400 geheugen?


Aanbevolen berichten

Ik heb naast mijn nieuwere pc een wat oudere Compaq 6400 pc uit 1998 die het overigens nog perfect doet voor het lichtere werk. Er zit 64mb PC100 geheugen in deze pc en hij heeft een 400Mhz processor. Nu wou ik 256mb extra geheugen bijplaatsen, zodat de Liteon brander wat soepeler zijn werk kan doen, maar daar heb ik dus problemen mee! Ik heb 'n Kingston pc133 256mb cash2 geheugenbankje gekocht in de veronderstelling dat hij ook op pc100 niveau kan draaien. Maar dat werkt dus niet, als ik het geheugen plaats dan wordt het overigens wel netjes door het bios herkent. Als ik vervolgens windows 98 probeer op te starten dan loopt die vast met een vermelding dat er een interne fout is opgerteden. Ook het opnieuw installeren van Windows 98 heeft geen zin, want hij komt direct al met de melding dat hij Windows 98 niet kan installeren. Kan iemand mij vertellen welk geheugen ik nu precies moet hebben voor deze Compac 6400, en hoe groot de geheugenbankjes maximaal mogen zijn (64mb, 128mb, 256mb). En eventueel een internet adres van een bedrijf die dit geheugen nog verkoopt, het mag ook gerust tweedehands zijn. Alvast bedankt voor jullie antwoord. Peter Muller
Link naar reactie
[quote:efe1677d98="Totalrecall"] Kan iemand mij vertellen welk geheugen ik nu precies moet hebben voor deze Compac 6400, en hoe groot de geheugenbankjes maximaal mogen zijn (64mb, 128mb, 256mb). En eventueel een internet adres van een bedrijf die dit geheugen nog verkoopt, het mag ook gerust tweedehands zijn. Peter Muller[/quote:efe1677d98] Je moet gewoon bij de compaq website oeken, naar de tchn references daar staat alles wat je wilt weten (soms moet je wel effe doorzoeken voor je het hebt) 1998, grote kans dat ie alleen compaq geheugen lust.
Link naar reactie
Allemaal bedankt voor jullie antwoord. Ik zal met het programma lavasys everest eerst eens kijken wat er nu precies voor 'n geheugen in deze pc zit. Daarna zal ik eerst maar eens op de Compaq site gaan kijken wat de mogelijkheden voor deze pc zijn. En dan maar hopen dat het nog te verkrijgen is bij geheugen.com! Alsnog bedankt voor jullie tips.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...