Ga naar inhoud

CD writer wordt niet meer herkend?


Aanbevolen berichten

Ik wil de computer van een vriend van mij formateren en Win98 er op nieuw opzetten. Nu wil ik een aantal bestanden backuppen op een cd. Als ik Easy Creator 5 installeer of Nero 4 Vindt hij de CD-Writer niet. Hij staat er niet tussen! Als ik in het apparaat beheer kijk, dan staat er geen ? bij. Wat doe ik hieraan? PC specs: Interl Celeron-A, 433 MHz 55MB (SDRAM) CD Writer: [b:b62c4b8168]Lite-on LTR 0841 8x4x32[/b:b62c4b8168] Mvgr. Bas
Link naar reactie
[quote:f98f62a57c="-TeR-"]Nu wil ik een aantal bestanden backuppen op een cd. Als ik Easy Creator 5 installeer of Nero 4 Vindt hij de CD-Writer niet. Hij staat er niet tussen! Mvgr. Bas[/quote:f98f62a57c] Je moet ook de full version gebruiken (kopen) van nero of easycd. Als je een oem gebruikt, die werken alleen maar met de brander waar ze meegeleverd zijn. Je kan ook de trial versie downen voor het backuppen.
Link naar reactie
[quote:f855c0e879]Bosje schreef: Je moet ook de full version gebruiken (kopen) van nero of easycd. Als je een oem gebruikt, die werken alleen maar met de brander waar ze meegeleverd zijn. Je kan ook de trial versie downen voor het backuppen.[/quote:f855c0e879] Het zijn allebei full versies. :D En inderdaad 55mb is erg weinig, maar daar gaat het nu ff niet om. Ik wil er voor zorgen dat die CD-Writer ff werkt zodat ik zijn bestanden kan backuppen. [quote:f855c0e879]taco78 schreef: Herkent de bios de brander wel? zoja installeer windows er overheen zonee druk de flatcable en molex aan Jumpers wel goed? dat allemaal gedaan?[/quote:f855c0e879] Ik zal ff kijken [u:f855c0e879]vanavond[/u:f855c0e879] in het bios, en ik zal ook ff kijken of de kabels goed vast zitten. Maar het vreemde is dat als ik er een CD in doe dat de brander 'm wel gewoon leest? Mvgr. Bas
Link naar reactie
Ik heb nu Windows 98 er weer opgezet, en de CD-writer kan gebruikt worden om te lezen, ik ga morgen avond ff brand software instaleren en ff kijken of hij 't nu doet. Alleen zit ik nu met het volgende probleem de CD-Rom speler doet 't nu niet meer. hij staat er wel gewoon tussen als ik in Deze Computer kijk, en voordat ik Windows eropnieuw op had gezet deed hij het nog. Wat kan ik hieraan doen? Mvgr. Bas
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...