Ga naar inhoud

toegang dvd- en branderstation


Aanbevolen berichten

Mijn PC met Windows XP heeft 2 jaren uitstekend gefunctioneerd. In april 2004 bleek het DVD-station niet meer toegankelijk (melding G:\is niet toegankelijk. Onjuiste functie). Enkele weken later ontdekte ik dat diskettestation A: niet functioneerde (zelfde melding als bij G) en dat CD-RW-station H: geen CD-ROM's meer herkende (geen melding). De branderfunctie werkte wel. Via bijv. Nero kon nog wel de inhoud van een CD in stations G: of H: worden opgeroepen. Volgens Apparaatbeheer werkten alle apparaten correct. Herinstalleren bracht geen oplossing. Er tenslotte van uitgaande dat het een XP-probleem betrof heb ik (met behulp van A: en G:!) schijf C: geformateerd en XP daar opnieuw geinstalleerd. Enkele uren na de installatie waren A: en G: niet meer toegankelijk, met dezelfde melding als boven. Ik ontdekte toen dat G: en H: wel een DVD of CD-Rom herkennen die zich in de stations bevinden als de pc wordt herstart. Na verwijdering van dat schijfje en plaatsing van een ander schijfje zijn de stations echter weer niet toegankelijk (melding zie boven) zonder herstarten. Vraag is wat de oplossing kan zijn van mijn probleem. WNE (Enkele systeemgegevens: AMD Athlon XP 1600+; processor MSI K7T266 Pro-RU VIA (MS-6380 ATX Mainboard); Pioneer DVD-ROM DVD 116 en LITE-ON LTR-16102B brander.)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...