Ga naar inhoud

PC keuze, welke?


Aanbevolen berichten

[quote:31e2bd41c1]Ik heb voor Computer! totaal de X600pro en X600XT getest en heb ze even overgeklokt. de X600 PRO 256 deed X600PRO @ 475/355 (710ddr) Normaal voor een X600 400core/300mem(600DDR) de X600XT kwam een stuk hoger op: X600XT @ 575/430(860ddr) Normaal voor een X600XT 500core/370mem(740DDR) Het verschil in snelheid tussen de X600pro en X600XT is wel merkbaar plus dat je de X600XT kan je een stuk verder overklokken. de X600 PRO maakt gebruik van TSOP geheugen wat minder geschikt is voor overklokken de X600XT heeft BGA geheugen. [/quote:31e2bd41c1] oke dat is me dan ook weer duidelijk, ik wil nu toch proberen om een x800xt kaart in pc nr 1 te krijgen, en dan ook gelijk 1024mb ram. aangezien het bedrijf waar de pc vandaan gaat komen goede contacten met compaq heeft is er misschien wel iets te regelen met een 800 kaart en anders koop ik hem gewoon los en probeer ik de 600 weer door te verkopen. Ik denk dat ik dan een behoorlijk systeem heb waar ik voorlopig weer even mee vooruit kan
Link naar reactie
Nadeel is wel dat de PCI-Express variant van de X800XT zo goed als niet leverbaar is, ik heb geprobeerd er zelf een te bemachtigen om te testen en zelfs voor de reviewers is de kaart schaars. Compaq is wel een OEM, OEM's hebben veel PCI-Express kaarten opgekocht (ATI heeft er reeds 1 miljoen verkocht) dus wie weet kan Compaq wel makkelijk aan een PCI-Express X800XT komen, je kan het altijd probeen. Je kan ook gewoon pc 1 nemen met de X600PRO en dan vervolgens over een aantal maanden (of langer) een snellere PCI-Express kaart erin doen. De X600 PRO is bet een aardige game kaart, vergelijkbaar met een 9600 PRO zoals eerder gezegd, maar je moet er geen wonderen van verwachten.
Link naar reactie
[quote:a2f2b8de92]Compaq is wel een OEM, OEM's hebben veel PCI-Express kaarten opgekocht (ATI heeft er reeds 1 miljoen verkocht) dus wie weet kan Compaq wel makkelijk aan een PCI-Express X800XT komen, je kan het altijd probeen. Je kan ook gewoon pc 1 nemen met de X600PRO en dan vervolgens over een aantal maanden (of langer) een snellere PCI-Express kaart erin doen. [/quote:a2f2b8de92] het eerste wat je zegt hoop ik ook op en anders word het de 2e optie, even wachten en dan een hele goede kopen, dus wie weet.
Link naar reactie
ik heb nu een offerte gekregen voor een hp business desktop, met 2.8ghz P4, 1024mb ddr Pc3200, 200gb hdd, Ati radeon x800pro, lite-on dual layer dvd wat denken jullie is dit een beetje een goede combinatie of is het niets? ik hoor het graag van jullie [img:d7c58f2d32]http://h10010.www1.hp.com/wwpc/images/emea/hp-compaq-dx2000-microtower_190x170.jpg[/img:d7c58f2d32]
Link naar reactie
Er is in de praktijk vrij weinig verschil te merken tussen een 3.0GHz en een 2.8GHz P4. Ik zou gewoon gaan voor die 2.8GHz als je 'm voordelig kunt krijgen. Wel een killer videokaart voor een Compaq trouwens. Check wel ff voor toekomstige upgrades wat de zwaarste processor is die op het mobo past, het is nog Socket 478 neem ik aan?
Link naar reactie
[quote:4f88570f5a]Laat je niet misleiden door het extra werkgeheugen bij de twee andere PC's, nummer 3 is al hopeloos verouderd en niet te upgraden[/quote:4f88570f5a] kan iemand mij precies uitleggen waarom nr 3 hopeloos verouderd is en ook niet te upgraden? want ik zie namelijk het probleem niet echt. Als ik nou weet wat er mis is kan ik daar ook bij andere pc's op letten
Link naar reactie
[quote:3ac5802492="JdenBoer"] [quote:3ac5802492] Laat je niet misleiden door het extra werkgeheugen bij de twee andere PC's, nummer 3 is al hopeloos verouderd en niet te upgraden [/quote:3ac5802492] kan iemand mij precies uitleggen waarom nr 3 hopeloos verouderd is en ook niet te upgraden? want ik zie namelijk het probleem niet echt. Als ik nou weet wat er mis is kan ik daar ook bij andere pc's op letten[/quote:3ac5802492] http://h10010.www1.hp.com/wwpc/nl/nl/ho/WF06b/36757-37161-39925-39925-39925-7159873-11733495.html Waren mijn woorden geloof ik, dus laat ik maar reageren: Reactie wat betreft verouderd neem ik terug, had te vroeg geoordeeld m.b.t. die Photosmart. Het betreft nl. een socket 775 systeem met PCI-E. Wat betreft upgraden: Met die X300SE kom je niet ver als je wilt gamen, dus die moet meteen al vervangen worden. Dan zit je met die kast die veel te klein is, je kan er geen standaard ATX mobo in kwijt. Dat betekent dat je de rest van de levensduur van dat apparaat aan dat mobo vast zit. Er staat niet bij wat voor voeding erin zit, maar ik verwacht max. 300W. Dit betekent dat je problemen kunt verwachten als je er een stevige videokaart voor het gamen inschroeft. Die dingen slurpen nl. veel stroom weg, wat de stabiliteit van je systeem niet ten goede komt. Al met al: Ik vraag me nu af waarom je perse zo'n merk-ding moet hebben. Als je zelf op maat zo'n systeem laat bouwen, ben je veel beter uit en het is nog goedkoper ook. Of zit er een belangrijk voordeel aan een Compaq kopen wat ik gemist heb? :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...