Ga naar inhoud

Digitale Camera uit elkaar halen


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb al een paar jaar een digitale camera, een Canon Powershot A20.. Best oud dus, maar voor de rest doet hij het prima op een ding na. Ik heb de camera een tijdje geleden laten vallen en nu loopt het systeem in het apparaat niet meer goed. Nadat ik heb het ingezoomd en weer uitzoom, lopen de tandwieltjes niet echt lekker, en knarst het apparaat als de neten. Reparatie kost e150 vaste prijs. Maar dat is niet echt de moeite waard, want dat is hij ook weer niet waard. Nu is mijn vraag, wat zou het mogelijk zijn hem zelf uit elkaar te halen? Is het niet dan dat alles eruit rolt (de lens) ? En krijg ik em wel weer dicht? Wie heeft hier ervaring mee, of kent wel bedrijven die dit voor een veel lagere prijs willen doen? Bvd,
Link naar reactie
150 € is best een redelijke prijs om de lensunit van een camera te herstellen. Zelf aan beginnen, zeker niet doen, tenzij je echt wil weten hoe je iets demonteert om het achteraf nooit meer werkende te krijgen. Zo'n camera is op een bepaalde manier "inmekaar geklikt en geschroeft". Je riskeert als onervaren technicus dingen te beschadigen en te breken. Komt nog bij; na het vervangen van defekte onderdelen, dient de lensunit te worden afgeregeld, oa focus en télé dienen 100% juist te zijn. Met andere woorden: :wink: afblijven.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...