Ga naar inhoud

USB memorystick niet zichtbaar in verkenner


Aanbevolen berichten

Ik heb 2 Medion (Aldi) computers, beide met WinXP Home. In de ene computer is de USB memorystick zonder meer zichtbaar in de verkenner als hij in een USB aansluiting wordt gestoken, in de andere zie je wel iets "veranderen" in het verkennerscherm, maar de stick verschijnt niet. In Apparaatbeheer is hij wel te zien, tezamen met de mededeling van "dit apparaat werkt correct". Wat kan er aan de hand zijn? Voor zover ik me kan herinneren heeft het een maand of zo geleden nog wel gewerkt, maar volgens mij is er niets drastisch gebeurd in die tijd. Alvast bedankt, Rob
Link naar reactie
Ja Michiel, dat werkt wel. Hij gaf aan dat er nieuwe hardware gevonden was en installeerde de software. Maar toch was de stick nog steeds niet zichtbaar in de verkenner! Ik ben nog wat verder gaan snuffelen, en kwam een paar dingen tegen die niet klopten (dat zal je niet verbazen). Ten eerste verscheen er in de verkenner een CD-station L:, die ik volgens mij niet heb - of het moest de "virtuele" speler van CloneCD zijn? Maar ik meen me te herinneren dat ik ook eens geprobeerd heb een CD-speler in mijn andere computer via het netwerk te benaderen. Dat bleek toen niet te gaan, maar misschien is dit er een restant van... Na enig zoeken bleek dat ik dat L: via Deze computer - beheren - schijfbeheer kon verwijderen. Als tweede punt: De "belettering" van de drives in de verkenner was anders dan wat ik vond via: Deze computer - beheren - schijfbeheer. Daar had de Mem.stick de letter N: , terwijl in de verkenner N: toegewezen was aan een schijf in het netwerk. Ik heb de vrijgekomen letter L: via schijfbeheer aan de Mem.stick toegewezen en dat schijnt te werken. De Mem.stick verschijnt nu als L: in de verkennner en is ook normaal te benaderen. Als laatste: bij Computerbeheer - opslag - verwisselbare opslag - media krijg ik de mededeling: de mediagroep-ID geeft geen geldige mediagroep weer. Is dat normaal, of is daar ook wat mee aan de hand? Alvast bedankt voor je hulp tot zover! Rob
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...