Ga naar inhoud

CD onleesbaar geworden.


Aanbevolen berichten

Gisteren merkte ik tot mijn schrik dat twee CD's onleesbaar zijn geworden. Juist om dit te voorkomen koop ik altijd A-merken waar ik zorgvuldig mee omga. Zo oud waren ze ook weer niet, ongeveer 4 jaar. Op één van de CD's stonden opnames van Bach die ik niet meer kan krijgen. Zonde. Nou zag ik dat er een progje bestaat, 'CD/DVD Diagnostics versie 2.1.3' van [url=http://www.infinadyne.com/cddvd_diagnostic.html]Infina Dyne[/url] waarmee je beschadigde CD's kunt repareren. De demo-versie signaleert die beschadigingen wel maar als je ze daadwerkelijk wilt laten herstellen moet je eerst betalen. Weten jullie of dit progje ook echt werkt of dat er misschien nog andere zijn? (Kan het überhaupt, vraag ik me eigenlijk af).
Link naar reactie
@Rieske, ik heb het met Isobuster op verschillende manieren geprobeerd maar het lukt niet. Met name de setup.exe file is te zeer beschadigd om nog gerepareerd te kunnen worden. In ieder geval bedankt voor de link. Ik heb ongeveer 500 CD's, vraag me af hoe het daarmee gesteld is. Kan ze wel één voor één gaan checken maar wat dan.....moet je dat vervolgens iedere maand doen, ieder jaar? Wat is volgens jullie qua houdbaarheid een reële veiligheidsmarge?
Link naar reactie
Vanmiddag heb ik geprobeerd om van een aantal CD's de mediacode te achterhalen, zowel met CD Speed van Nero StartSmart als CDR ATIP Reader 0.92. Echter, geen van beide progjes geven info, bij geen enkele CD. De CD's plaats ik in m'n NEC2500 DVD brander (firmware versie 1.07), de progjes herkennen dat apparaat ook moeiteloos maar als ik de scan-procedure opstart blijft het scherm met info over de CD leeg. Een vriend van me heeft exact dezelfde brander, bij hem gaat, met dezelfde software, wel alles goed. Iemand enig idee? Bestaan er eventueel nog andere progjes waarmee je die mediacode kunt achterhalen?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...