Ga naar inhoud

Hardeschijf afgeknapt, mogelijkheid om m op te peppen?


Aanbevolen berichten

Dit is een vervolg op deze topic (http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=125024). Het blijkt dus nu te zijn dat het toch mijn andere hardeschijf was. Nu het probleem. Bij het opstarten van de pc probeert mijn pc de HD aan te krijgen, maar dit lukt niet. Het geluid dat ie produceert is zoiets van dat ie probeert een programma te laden, dan even stopt, dan weer begint etc. Het is dus duidelijk dat het niet aan de HD zelf ligt, maar aan de aansturing inwendig van de HD, aangezien ik weet hoe het klinkt als de HD zelf kapot is (dan krijg je gek geratel). In ieder geval, ik heb m met alle middelen geprobeert aan de praat te krijgen, o.a. Windows PE schijfje, bootdisk met DOS, andere Windows installaties die op mn andere HD stonden, tevergeefs. Nu is mijn vraag, weet iemand misschien hoe je de aansturing van HD zo kan forceren dat ie toch nog werkt? Het hoeft maar eenmalig te zijn, aangezien ik dan meteen alles ga backuppen. Ik weet niet of dit mogelijk is, maar als het mogelijk is hoor ik dat heel graag zo spoedig mogelijk... Alvast bedankt.
Link naar reactie
[quote:fd7a8049e0="taco78"]Als ie kapot is ken je hem niet meer repareren. Je zou nog een Low Level format kunnen proberen.[/quote:fd7a8049e0] Het is waarschijnlijk juist niet de bedoeling om die harde schijf nog per sé verder te kunnen gebruiken, maar enkel om de gegevens die erop staan te kunnen recupereren. Dus die low-level format zal daaraan niets kunnen verhelpen, het brengt eerder de kans dat nog iets kan gerecupereerd worden naar 0.
Link naar reactie
[quote:c3c19e24d6="_Bjorn_"] ...Nu is mijn vraag, weet iemand misschien hoe je de aansturing van HD zo kan forceren dat ie toch nog werkt? Het hoeft maar eenmalig te zijn, aangezien ik dan meteen alles ga backuppen. Ik weet niet of dit mogelijk is, maar als het mogelijk is hoor ik dat heel graag zo spoedig mogelijk... Alvast bedankt.[/quote:c3c19e24d6] Misschien met specifieke software van de fabrikant van de HD? Ik heb alleszins al ondervonden dat zo'n programmaatjes tot veel meer in staat zijn dan de standaard-Windows hulpmiddelen of b.v. Norton Disk Doctor en dergelijke meer, zowel wat betreft het opsporen van fouten als het herstellen.
Link naar reactie
[quote:c8d008f5b0="patrickda"][quote:c8d008f5b0="_Bjorn_"] ...Nu is mijn vraag, weet iemand misschien hoe je de aansturing van HD zo kan forceren dat ie toch nog werkt? Het hoeft maar eenmalig te zijn, aangezien ik dan meteen alles ga backuppen. Ik weet niet of dit mogelijk is, maar als het mogelijk is hoor ik dat heel graag zo spoedig mogelijk... Alvast bedankt.[/quote:c8d008f5b0] Misschien met specifieke software van de fabrikant van de HD? Ik heb alleszins al ondervonden dat zo'n programmaatjes tot veel meer in staat zijn dan de standaard-Windows hulpmiddelen of b.v. Norton Disk Doctor en dergelijke meer, zowel wat betreft het opsporen van fouten als het herstellen.[/quote:c8d008f5b0] Ik zal is kijken of IBM iets te bieden heeft. Iig heeft Norton Disk Doctor geen zin aangezien hij bij het starten van Windows automatisch niet verder komt. Dat is trouwens ook zo als ik m in een andere pc plaats.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...