Ga naar inhoud

fout ntauthoriy/system


Aanbevolen berichten

Ik kreeg een pc in mijn handen gestopt waarvan de klacht was dat hij onregelmatig een bericht gaf waarna de pc opnieuw opgestart werd. Ik moest er eerst xp pro op zien te krijgen wat niet lukte. Ik zag dat de jumper op de hd onbrak en heb er vervolgens een goed geplaats op de master. Na deze jumper erop gezet te hebben lukte het me wel op xp pro erop te zetten. Voor de zekerheid verwisselde ik het geheugen nog even als test. Na de hele instal deed ie het goed en heb ik hem 4 uur lang aangehad zonder problemen. Toen hij bij die persoon weer thuis stond en hij werd opgestart kwam na een aantal minuten weer de melding: ntauthority/system en een teller die aftelde waarna er opgestart werd. Het kan geen virus zijn want de hd is geformateerd. Ik denk dat het iets hardware matig is maar wat? als het de voeding zou zijn viel hij zonder aftellen gewoon uit. Maar wat voor hardware kan zo'n schermpje geven? tnx, Paul
Link naar reactie
Deze melding treedt o.a. op wanneer de PC is geïnfecteerd met de Blaster worm. Het kan wel degelijk de Blaster worm zijn. Zelf heb ik hem een keer gehad nadat ik nog maar een paar minuten online was na een pas geinstalleerde PC! Ik zou dus toch maar voor de zekerheid removal tools downloaden voor deze worm, opstarten in veilige modus en scannen. http://securityresponse.symantec.com/avcenter/tools.list.html Heb je wel alle Windows updates geïnstalleerd? Want als je alle beveiligingsupdates hebt geinstalleerd zou die Blaster worm niet meer binnen moeten komen. Ik wil niet zeggen dat ik zeker weet dat het om dit virus gaat, maar ik zou het toch maar uitsluiten.
Link naar reactie
Geef niet, ik denk echt dat het wat hardware matigs is. Ik heb hem net gebeld en hij zegt dat hij een keer een netwerk kaart erin heb gestop en er weer uitgehaald heeft omdat ie het niet deed. Hij kreeg problemen (ik weet niet of het toen begon) nadat hij een wachtwoord eraf had gesloopt van windows ofzo maar na de format moet dat weg zijn lijkt mij.
Link naar reactie
Ik ben nu ter plaatsen gaan kijken hoe het in elkaar zat en hoe de foutmelding eruit zag. Ik startte hem op en geen problemen, die melding kwam maar niet, tot ik de lan kabel in de pc stoptte in met msn verbinding maaktte en er al snel een melding kwam met verzenden / niet verzenden: [i:9d8573261b]LSA Shell (Export Version) In LSA Shell (Export Version) is een fout opgetreden en moet worden afgesloten. Onze excuses voor dit ongemak. Als u met iest bezig was, kunnen de gegevens die u aan het bewerken was, verloren zijn gegaan. Vertel Microsoft dit probleem. bla bla bla[/i:9d8573261b] Vervolgens kwam er een klein schermpje: [i:9d8573261b]Afsluiten van het systeem Het systeem wordt afgesloten. Sla al het werk op en meld u af. Niet opgeslagen wijzigen gaan verloren. Het systeem wordt door NTAURHORITY\SYSTEM afgesloten. Resterende tijd voordat het systeem wordt afgesloten: 00:01:00 Bericht: Systeem proces C:\\WINDOWS\system32\lsass.exe is onverwacht gestopt met statuscode -1073741819. Het systeem wordt nu afgesloten en vervolgens opnieuw gestart.[/i:9d8573261b] Het ziet ernaar uit dat het toch een virus is wat iedereen al suggereerde, mijn excuses voor het ontkennen. Blijkbaar heeft die persoon de pc toch op internet gezet. Maar het lijkt mij sterk dat een pc 2 maal hetzelfde virus krijgt in no-time. Ik heb het bestand lsass.exe gevonden in de map, moet ik die verwijderen of hoe gaan we nu verder? ik probeer iedergeval dat van symantec wat praatpaal al zei tnx voor reacties Edit: ik heb nu gescanned op het blaster worm maar niets gevonden :(
Link naar reactie
Het systeem mist een beveiligspatch voor XP om de problemen rondom Sasser te fixen. Je kunt het dowloaden van de volgende link: http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=3549ea9e-da3f-43b9-a4f1-af243b6168f3&displaylang=nl Je moet lsass.exe in ieder geval NIET verwijderen! zie informatie: http://www.liutilities.com/products/wintaskspro/processlibrary/lsass/
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...