Ga naar inhoud

[AMD1700+] Wat is een fatsoenlijke temp?


Aanbevolen berichten

Hoi, 'k heb een AMD1700+ CPU en vlgs het MoBo wordt deze bij normaal gebruik zo'n 58-60 graden. De kast is vlgs het MoBo 48 graden. (dat is dus met het hete weer van afgelopen tijd) Dat lijkt me redelijk hoog, maar het BIOS geeft als laagste waarde bij "uitschakelen als CPU te heet wordt" 70 graden. Hoef ik me dus geen zorgen te maken bij 60 graden?
Link naar reactie
[quote:0be5d97410="rolfb"]'k heb een AMD1700+ CPU en vlgs het MoBo wordt deze bij normaal gebruik zo'n 58-60 graden. De kast is vlgs het MoBo 48 graden. [/quote:0be5d97410] Maar wat versta je onder normaal gebruik? Ik heb zelf ook een pc met een AMD1700+ CPU of om precies te zijn een Athlon XP 1700+. Bij een kamer temperatuur van ongeveer 29 graden Celsius. In de BIOS afgelezen: MB Temperature 34 graden Celsius CPU Temperature 64 graden Celsius. En ik heb een case fan 3100RPM. CPU fan 4600RPM en Power fan 3100RPM. De case fan maakt dus vooral de temperatuur van het moederbord lager.
Link naar reactie
Ehm boven de 80 moet je echt niet komen dat is gevaarlijk. Met 48 graden zit je toch wel aan de hoge kant idd, ik weet niet of je kast in de zon staat of in een kamer op het zuiden etc. Je kan nog even je fans goed schoonmaken (voorzichtig). 48graden is niet schadelijk maar voor de netheid moet het lager zijn. Doorgaans is het wel dat amd warmer wordt dan pentium.
Link naar reactie
[quote:21fee1170b="salsaborenko"]Doorgaans is het wel dat amd warmer wordt dan pentium.[/quote:21fee1170b] -AMD en Pentium schrijf je (oa) met hoofdletters -AMD en Pentium is geen vergelijking, AMD is een bedrijf, Pentium een productnaam van Intel. -AMD's warmer dan Intel? tegenwoordig zijn de rollen omgedraait. Een aantal jaar terug waren de AMD's de heethoofden, en dat is de tijd waar deze processor uit stamt. ;) Voordat een te hoge temperatuur de processor beschadigd, wordt deze allang instabiel. Heb je casefan's in je pc?
Link naar reactie
Aangezien er hier van casefans sprake is lijkt het mij dat het om een desktop PC gaat en niet om een laptop, in dat geval zou ik aanraden betere fans te kopen, dan moet je zelf maar een goede afweging maken tussen de koelprestaties, geluid en prijs, maar veel hoeven ze niet te kosten en je kan ze makkelijk zelf plaatsen. De betere merken zijn Zalman en Cooler Master. Maar als je PC gewoon goed en stabiel werkt kan je er ook mee leren leven, zoals eerder gezegd is dit nog niet echt schadelijk.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...