Ga naar inhoud

DVD-RW fout wie ow wie kan mij helpen met spoed !!


Aanbevolen berichten

Hallo, Sinds ong 1 jaar heb ik een lite-on dvd brander werkte helemaal topjes en nu de laatste week is dat ding op hol geslagen want als ik een leege cd-r erin doe om te kopieren van bijv. cd naar cd dan kopieerd hij tot ong90% en in de die 90% maakt die een fout ik heb ong 10 cd's verpest door dat rotding. En de 2de fout is als ik een cd-r erin doe dan maakt die een raar geluid het is zo een geluid waarbij je denkt hij kan de cd-r niet lezen en dan leest die hem ook niet en hij slaat dan vast soms bij 5 van de 2 doet die het wel maar ook als doet die het dan heb ik weer dat 90% gedoe. Heb altijd nero gebruikt (6.0 nu overigens 6.3) maar heb ook andere brandsoftware gebruikt zoals adaptec, alcohol, clone cd. Als een van jullie een oplossing heeft dan zou ik dat erg op prijs stellen want ben er non stop mee bezig om het goed te maken, en ik wil morgen een cd-rw brander kopen welke raden jullie aan ?? de asus, lite-on,a-open, of een lg. Alvast bedankt.. grt.KArel :wink:
Link naar reactie
[quote:e286f94a2e="Karelll"]als ik een leege cd-r erin doe om te kopieren van bijv. cd naar cd dan kopieerd hij tot ong90% en in de die 90% maakt die een fout [/quote:e286f94a2e] Welke fout? Kopieer je on-the-fly. en zitten de cd-rw en de cd/dvd speler op dezelfde IDE poort? En als je een gewone data cd maakt? [quote:e286f94a2e="Karelll"]En de 2de fout is als ik een cd-r erin doe dan maakt die een raar geluid het is zo een geluid waarbij je denkt hij kan de cd-r niet lezen [/quote:e286f94a2e] Elke cd-r? En als je 'm opstart vanaf een Win98 bootdisk? [quote:e286f94a2e="Karelll"]Maar ik wil een cd-r brander kopen geen dvd brander. Want ik ga zometeen naar mediamarkt om te kijken welke beter is[/quote:e286f94a2e] Ik heb zojuist op de site van [url=http://www.mediamarkt.nl/1/producten_trends/soho/recording/dvd.php3]mediamarkt[/url] gekeken, en ik zie daar alleen 4 dvd branders staan. Zelf heb ik wel goede ervaring met een Philips 24x12x40 ide retail. Die kostte me in mei 2002 nog 99 euro's. Ze verkopen nu nog wel Philips cd branders bij [url=http://www.dynabyte.nl/shop_artikel.asp?Nr=16696&RegelNr=17196&Zoeken=&Aanbieding=&Top20=&HomeAanbieding=]Dynabyte[/url] [quote:e286f94a2e="Karelll"]ik d8 zelf aan een asus 52x en de asus met usb 2.0 extern, nou vroeg ik me af wat compitabeler is een externe of een interne ?? [/quote:e286f94a2e] Compatible met wat?
Link naar reactie
Als de drive geluiden maakt die lijken op versnellen en vertragen en dat een langere tijd is er wat mis met of de lens of de focusering (goed gespeld?) kan dus zijn dat er een aanslag op de lens zit of stof is het mechaniek wat de lens over de schijf beweegt. even open maken en kiken of er wat valt te reinigen en dan nog eens proberen. niet met vet of zo aan de gang gaan maar met een kwats te veel sof verwijderen en de lens met een geschikte vloeistog schoonmaken. zou nog wel eens kunnen werken....
Link naar reactie
[quote:e0c3d6f9e3="taco78"][quote:e0c3d6f9e3="plextor"]koop een NEC[/quote:e0c3d6f9e3] Je loopt zelf reclame te maken van lite-on. beetje argument-loos om NEC reclame te maken, hoor trouwens dat veel mensen juist problemen hebben met NEC DVD branders![/quote:e0c3d6f9e3] waar slaat dat op . koop een Lite_On brander zo goed dan.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...