Ga naar inhoud

Hardware installeren : Ongeldige gegevens


Aanbevolen berichten

Probeerde bij een vriend van me een netwerk kaartje te installeren maar windows pakt hem niet. Hij zou zowieso automatisch moeten gaan maar zelfs als je hem installeerd via apparaatbeheer en dan naar de diskette-->winxp verwijst werkt het niet. Hij had een soort gelijk probleem ook al met een geluidskaart. Ik heb hem ook in een ander slot gedaan, dat gaf geen verschil. De fout is iets met "ongeldige gevens" Ik dacht eraan windows xp maar te formatteren (was zowieso nodig) maar zou het ook een kapot moederbord / bios ofzo kunnen zijn???
Link naar reactie
Wat meer informatie is wel handig, zoals: - Gebruikte WIndows (+versie) - Merk/type netwerkkaart Normaliter zal een goed werkende PCI kaart (of ISA pnp) tijdens het opstarten van WIndows XP (of oudere versie?), worden herkend. Als de drivers bekend zijn, zal WIndows de boel automatisch installeren. Als WIndows de kaart herkend maar geen drivers heeft of niet kan vinden, dan zal WIndows om de driver diskette gaan vragen. In alle andere gevallen is de netwerkkaart defect of is er sprake van hardware (vaak IRQ en/of I/O) conflict.
Link naar reactie
[quote:24f5bbb767="sdk"]Hij had een soort gelijk probleem ook al met een geluidskaart. Ik heb hem ook in een ander slot gedaan, dat gaf geen verschil. De fout is iets met "ongeldige gevens" Ik dacht eraan windows xp maar te formatteren (was zowieso nodig) maar zou het ook een kapot moederbord / bios ofzo kunnen zijn???[/quote:24f5bbb767]Ongeldige gegevens zegt me zo niks, drivers misschien niet in orde? Misschien een moederbord probleem, opnieuw installeren kan je wat meer vertellen, maar op zich kan het ook een conflict met andere hardware zijn. Weet je nog wat meer over dat systeem?
Link naar reactie
was toch een windows probleem, windows geformatteerd (ging niet makkelijk, XP, home :evil: ) en toen stuk of 6 keer geprobeerd te installeren steeds weer een error door besturingsdinges maar toen alles eruitgehaald (pci) en alle stekkers eraf op de nodige na en toen liep hij wel door. Vervolgens netwerk kaart erin, die werkte meteen. Toen geluidskaart erin, die leek te werken. komt alleen nog steeds geluid via het moederbord en niet via de geluidskaart. Weet hier iemand een oplossing voor??? (de gameport erop werk trouwens wel)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...