Ga naar inhoud

toetsenbord/muis werken niet meer


Aanbevolen berichten

De afgelopen dagen haperden zowel mijn muis als m'n toetsenbord zodanig dat de tekstinvoer en de muisbewegingen in kleine stapjes ging totdat er een foutpiepje klonk. De processorbelasting is nihil, dus geen drukke processor. De rest van de applicaties werken op normale snelheid dus het is geen totale overbelasting van het system o.i.d. Ik heb een draadloos Logitech toetsenbord met muis. Deze heb ik tijdelijk vervangen door een 'normaal' toetsenbord, maar dat maakt geen verschil. Ook niet wanneer ik geen muis aangesloten had. Vandaag is het zelfs zo dat na het opstarten van Windows XP de muis en toetsenbord vastlopen. Invoer is onmogelijk. Dit gebeurd ook in de Safe Mode, al dan niet met Command prompt. De muis doet het één seconde of één muisbeweging en dan loopt alles vast; dus niet meteen. De rest van de programma's starten op de normale manier op zoals bijv. Outlook, virusscanner, firewall, webcam etc. Overige activiteit is dus normaal. Enkel de input-devices lopen vast. Zelfs in het selectiemenu na F8 haperde het toetsenbord leek het. Lijkt iets buiten Windows om, maar wat? In welke richting moet ik het zoeken? Heeft iemand een vergelijkbaar probleem gehad? Richard
Link naar reactie
[quote:e60007d045="Amorax"] Vandaag is het zelfs zo dat na het opstarten van Windows XP de muis en toetsenbord vastlopen. Invoer is onmogelijk. Dit gebeurd ook in de Safe Mode, al dan niet met Command prompt. [/quote:e60007d045] USB of PS/2? En wat heb je voor een (merk) pc? Heb je onlangs nog hardware toegevoegd? Kun je nog wel in de BIOS komen, om de instellingen te controleren?
Link naar reactie
Ik heb een zelf samengestelde Pentium III die al jaren trouwe dienst levert. Het betreft 'n PS2 toetsenbord en muis. Ook zonder problemen gebruikt. Ik heb geen nieuwe hardware toegevoegd of andere veranderingen aangebracht. Ik kan wel in de BIOS komen en daar werkt alles naar behoren. Pas bij de eerste stappen van Windows gaat het mis. En omdat ik niet in de Safe Mode kan op starten kan ik verder niets bekijken, zoals bijv. het foutenlogboek.
Link naar reactie
[quote:6dcc5997d8="Amorax"] Het betreft 'n PS2 toetsenbord en muis. [/quote:6dcc5997d8] Je zou kunnen kijken of er iets bruikbaars staat in deze [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=61178&highlight=]Muis werkt niet door IRQ problemen topic.[/url] [quote:6dcc5997d8="Amorax"]Ik kan wel in de BIOS komen en daar werkt alles naar behoren. [/quote:6dcc5997d8] dus zoiets als in [url=http://www.windowsbbs.com/showthread.php?t=30070]deze discussie?[/url] Werkt je toetsenbord overigens nog wel, als je pc opstart met de Windows XP CD?
Link naar reactie
Ik heb de opgegeven pagina's bezocht en er staan wel dingen in die ik zou kunnen proberen ware het niet dat er in mijn geval niets meer werkt en ik dus geen tekst via de commandprompt (of waar dan ook) kan invoeren. Ik zit niet in een netwerk om vanaf een andere computer de registry te benaderen. Wel zou ik er een schijf met een andere XP-installatie in mijn pc kunnen monteren. Maar hoe kan ik dan verder; hoe en wat moet ik dan doen. Moet ik bepaalde bestanden verwijderen bijvoorbeeld? Het testen door vanaf een cd te booten zal ik morgen gaan testen. Stel dat lukt wat zegt dat dan? En wat kan ik verder dan doen?
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Het zegt toch dat het niet uitmaakt welk toetsenbord ie aansluit :-? En dan kom jij op de proppen met moet je je toetsenbord resseten :roll: Maar ik zou het persoonlijk eens proberen met windows opnieuw te installeren en anders denk ik dat het aan de PS2 aansluiting op je moederbord ligt, maar daar wordt je niet vrolijk van. Succes !
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...