Ga naar inhoud

Wat voor kwaal heeft het moederbord?


Aanbevolen berichten

Wie weet ongeveer wat mijn mobo mankeert? Van de een op andere dag legde mijn ouwe bakkie het loodje: Abit BH6 met een PIII550. Met een druk op de knop gaat alles draaien (fans, etc.) maar er komt geen beeld en er wordt verder niet opgestart. De pc uitzetten kan alleen door de knop 5 sec. in te drukken. Alle overbodige kaarten verwijderd. De videokaart gechecked-> ok. Processor gewisseld, memory gewisseld -> ook geen effect. De speaker laat helaas ook helemaal niets horen. Is het mobo dan echt overleden of is het toch de voeding? Als het voeding zou zijn, gaat dan wel alles draaien? Zou jammer zijn van het mobo, is 'slechts' 5 jaar oud :wink:
Link naar reactie
[quote:dd6636ffe6="pcguy"]Als ik het zo zie trouwens, is de kans heel klein dat het een kapotte voeding is. [b:dd6636ffe6](anders hoefde je hem niet handmatig uit te zetten)[/b:dd6636ffe6] Ik durf met 99,9% zekerheid te zeggen dat je mobo dood is.[/quote:dd6636ffe6] Goeie opmerking bedenk ik mij. Eigenlijk kan het ook de voeding niet zijn. Op alle molex stekkers staat gewoon 5 en 12V. Ook even een aantal pinnen van de mobo-stekker gemeten. Er brand, rookt en ruikt niets. Kortom, ik ga het mobo maar begraven. :cry: [/b]
Link naar reactie
[quote:51db2603fd="Eddy van Wuyckhuyse"][quote:51db2603fd="pcguy"]Als ik het zo zie trouwens, is de kans heel klein dat het een kapotte voeding is. [b:51db2603fd](anders hoefde je hem niet handmatig uit te zetten)[/b:51db2603fd] Ik durf met 99,9% zekerheid te zeggen dat je mobo dood is.[/quote:51db2603fd] Goeie opmerking bedenk ik mij. Eigenlijk kan het ook de voeding niet zijn. Op alle molex stekkers staat gewoon 5 en 12V. Ook even een aantal pinnen van de mobo-stekker gemeten. Er brand, rookt en ruikt niets. Kortom, ik ga het mobo maar begraven. :cry: [/b][/quote:51db2603fd] [url=http://groups.google.com/groups?q=abit%20bh6%20no%20video&hl=en&lr=&ie=UTF-8&sa=N&tab=wg]Het kan nog steeds aan van alles liggen gezien de reacties van andere gebruikers...[/url] Hoe oud is het moederbord?
Link naar reactie
[quote:1eb6249097="h4xX0r"][url=http://groups.google.com/groups?q=abit%20bh6%20no%20video&hl=en&lr=&ie=UTF-8&sa=N&tab=wg]Het kan nog steeds aan van alles liggen gezien de reacties van andere gebruikers...[/url] Hoe oud is het moederbord?[/quote:1eb6249097] Alhoewel het meeste hierin gaat over problemen bij het installeren van een nieuwe videokaart (weliswaar in de prehistorie) staat er heel toevallig wel een tussen met een vrijwel identieke beschrijving waarbij later de voeding de schuldige blijkt. Ik ga morgen dan daarmee toch even mee aan de slag. Ik sta nu niet echt te springen om nieuwe spullen aan te schaffen. Dus eerst dit maar even. Dank voor de moeite.
Link naar reactie
Wie het weet mag het zeggen. Zojuist heb ik de voeding gewisseld. De voeding van mijn andere pc had meteen succes-> alles startte op. Ik heb de oude voeding nog maar eens terug gezegd en die doet het nu ook ?????? :-? Wonderen bestaan nog. Alles draait als vanouds. Zal wel ergens een stofje geweest zijn o.i.d. Ik ben er wel blij mee natuurlijk! Bedankt voor alle input :)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...