Ga naar inhoud

kabel "mist" tulpaansluiting


Aanbevolen berichten

Onderstaande foto laat een draad zien die bij de Hp 735 digitale camera behoort. Deze kabel kun je aansluiten op de tv (of tv-kaart). Je kunt dan de foto's en videos, die je hebt opgenomen met je camera laten zien op de tv. Zoals je ziet heeft deze kabel slechts 1 steker voor het geluid. Mijn vraag is dus:"Hoort dit zo?" Want normaal gesproken moet je voor geluid 1 rode én 1 WITTE aansluiting hebben. De kleur van deze tulpsteker is trouwens meer roze dan rood en als ik deze aansluit op de tv (dmv tulp-scart converter) hoor ik dus geen geluid. Wat moet ik doen om geluid te krijgen? [img:339b219e23]http://www.solcon.nl/awaart/comptotaal/hp735draad.jpg[/img:339b219e23][/img]
Link naar reactie
Ik denk dat het wel klopt. De gele is voor video, de rode voor (mono) geluid. Er zijn alleen 2 draden voor audio (vaak rood en wit) voor stereo. Wil je mono naar beide audio ingangen op de tv of computer dan moet je een speciaal verloop kabeltje maken of kopen. Ze bestaan wel want ik heb in zo'n kabeltje in mijn bezit, zat bij een audio apparaat zover ik mij herinner.
Link naar reactie
[quote:797ba968be="taco78"]kant en klaar bij een onderelen winkel kost een keer 1 euro, hoef je zelf niet te kliederen met tin :wink:[/quote:797ba968be]Dan heb je mazzel. Vorige week in Den Haag kon ik een tulp stekertje kopen voor 0,35 euro, hier in Almere begint het bij 1,50 euro. Voor de rest, met wat handigheid is een aangepast kabeltje inderdaad heel makkelijk te maken.
Link naar reactie
Ben niet echt deskundig , maar volgens mij is het hier afgebeelde stekkertje bedoeld om de linker en rechter audio uitgang samen te voegen tot een sterioplugje voor bijvoorbeeld een lline in van een geluidskaart. Het videosignaal gaat via nog een kabel met aan beide kanten een tulpsteker. Volgens mij heb je nog twee kabels nodig met aan beide kanten een tulpsteker. Dus twee geluid uit de video (vaak rood en geel) naar de scart en nog een videosignaal (vaak wit) uit de camera naar de scart.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...