Ga naar inhoud

Harddisk keuze: Maxtor, WD of Seagate??


Aanbevolen berichten

Hallo, Binnenkort wil ik 2 harddisks van 200 GB kopen. (Ga deze niet in RAID draaien!!) Als ik kan kiezen tussen Maxtor, Western Digital en Seagate, welke raden jullie mij aan? Overigens, het gaat om het volgende: deze 3 schijven draaien allemaal op 7200 RPM, hebben 8 MB cache en zijn precies even duur. Het gaat niet om lawaai o.i.d. vooral om snelheid/betrouwbaarheid!! Dus zegmaar de kwaliteit... Bedankt vast. Grt, Lennard
Link naar reactie
[quote:04f138a2ef="SAPPhIRE"]Als ik kan kiezen tussen Maxtor, Western Digital en Seagate, welke raden jullie mij aan? (..) Het gaat niet om lawaai o.i.d. vooral om snelheid/betrouwbaarheid!! Dus zegmaar de kwaliteit...[/quote:04f138a2ef] Op Tweakers staat een harde schijven test. Ik hoop dat dat je zaterdag 18 oktober 2003 recent genoeg vind. http://www.tweakers.net/nieuws/29281
Link naar reactie
Idd zeker, ik heb nu 2 maxtor schijven en ben er zeer tevreden over.. maar omdat iedereen om me heen wd heeft en dat aanbeveelt wou ik ff weten of het echt beter is... maar misschien ga ik toch voor maxtor... die gebruik ik al sinds mijn pII (233 mhz) nog nooit 1x een probleem gehad!! Vriend met WD al 2x XP opnieuw moeten formatteren omdat hd een kapotte cluster had (120 gb sata)
Link naar reactie
[quote:1e4e8fb095]Uitvalspercentage Hardware.fr wordt gesponsord door een van de grotere internetwinkels van Frankrijk, LDLC, en kreeg van hen een aantal statistieken met het uitvalspercentage van de verschillende merken. Wat opvalt is dat het gemiddelde uitvalspercentage tussen de 2% en de 4% ligt met enige uitzonderingen die een significant hoger uitvalspercentage hebben. [b:1e4e8fb095]Wie op zoek is naar een 200GB harde schijf kan beter het model van Maxtor links laten liggen, daar LDLC er maar liefst 8,8% retour kreeg. [/b:1e4e8fb095]Ook de 60GB IBM 180GXP is niet echt betrouwbaar te noemen met een uitvalspercentage van 7,03%. Ten opzichte van de uitvalspercentages die Hardware.fr eind 2002 publiceerde is er aan de top weinig veranderd. [b:1e4e8fb095]Seagate[/b:1e4e8fb095] is nog steeds het [b:1e4e8fb095]meest betrouwbaar [/b:1e4e8fb095]met een uitvalspercentage van 1,3%, gevolgd door Maxtor (2,2%). [b:1e4e8fb095]Western Digital is daarentegen van de vierde naar de derde plaats gestegen (2,4%) [/b:1e4e8fb095]en IBM is gezakt naar de vierde plaats (3,3%). [/quote:1e4e8fb095] Nou, het is voor mij duidelijk: Het wordt zekerweten Western Digital. Die raden de meesten van jullie aan en staat op de derde plaats... en aangezien dat zinnetje over maxtor, als ik maxtor koop wordt het 160 of 250 gb... Maar ik denk dat WD toch de juiste keuze is!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...