Ga naar inhoud

Help aub!!! (pc loopt steeds vast)


Aanbevolen berichten

Hallo lieve mense, ik heb sindskort een (groot) probleem met me pc. Tijdens het gamen van verschillende games o.a oude zoals Delta Force Land Warrior en de iets nieuwere Total Club Manager 2004 en Far Cry loopt me pc steeds vast! De beeldscherm stopt opeens en de systeemkast maakt opeens een BRRRRRRR geluid (afentoe schakelt ie alleen naar windows terug en gaat het spel uit) en dan moet ik de stroom uitzette en weer aan zodat ik weer me pc kan opstarte en als ik weer een game start gebeurd dat binne enkele minute weer.. ik dacht dat het misschien aan me videokaart lag waardoor ik een driver heb gedownload en die geinstalleerd maar dat hielp niet… verder weet ik egt niet wat ik moet doen omdat ik nog 2 weken gelede alle games normaal kon spelen en toen begon t opeens vanzelf en heb toen me pc geformatteerd en nu is t nog erger… dus ik ben ten einde raad… dus ik smeek jullie om hulp om dit op te losse… het liefst zou ik een nieuwe pc wille kope mja tegenwoordig zijn ze best duur (tenminste die ik wil). Dus plz help me! Hieronder staan paar gegevens van me pc… alvast bedankt iedereen! Groetjes SoNiC Moederbord: - CPU Type: AMD Athlon XP, 1466MHz 1700+ (palomino) - Moederbordnaam: MSI MS-6511 - Moederbord Chipset: VIAVT8365A ProSavage KM133A - Systeemgeheugen: 256 MB (PC133 SDRAM) Videokaart: - NVIDIA GeForce 2 MX/MX 400 (64MB) Monitor: - NEC A727 Packard Bell Geluidskaart: - VIA AC’97 Audio Controller Harde Schijf: - WDC 60gb Besturingssysteem: - Windows XP Home Edition
Link naar reactie
@ sdh: nee nie meer hijs al bijna 4jaar oud.. @ gerben: temperaturen: moederbord 23c, CPU 94c, Aux 23c (graden celcius) wat bedoel je met een geheugentest? kan dat met EVEREST pro? ik kon alleen geheugen leesprestaties 1015MB/s en geheugen schrijfprestaties 409MB/s vinden en ik zag onder geheugen onderaan staan als suggestie: Installeer meer intern geheugen om de prestaties te verbeteren... maar heeft dat wel te maken met het vastlopen van een pc tijdens games terwijl egt 2 weke gelede dat er niet was met de zelfde games die ik al maande heb en speel.. :( alvast bedankt!
Link naar reactie
CPU 94 graden...!?!?!?! :o :o Dan zou ik daar maar eens goed naar kijken, betere koeling enzow.. of eerst ff je PC helemaal stof-vrij maken. Dat 'BRRRR' kan nog wel eens een CPU-koeler zijn die vastzit o.i.d. dit kan komen door stof, maar hij kan natuurlijk ook kapot zijn... het geheugen kun je testen met bijvoorbeeld Memtest86: http://www.memtest86.com
Link naar reactie
Umm ik d8 dat 94 graden wel normaal was :P (egt).. umm ik zal em wel ff stof-vrij maken en kijke naar de CPU koeling (ik dacht dat er alleen 1ventilator achterin zat :P ). Heeft iemand dan nog advies voor een koeling aub? btw die memtest moet ik op floppy zette maar heb geen lege dus dat gaat niet :( maar tog bedankt voor jullie hulp tot nu toe :) Groetjes, SoNiC
Link naar reactie
Nou gelukkig draait alles nog :D dus zo erg is t niet :P maar het is dus cker de koeling... want er zit een grote ventilator bove de CPU en die zit vol stof dus vandaar dat alles vastloopt maar ik krijg die koeling niet open want die 2 schroefjes aan de zijkant wille er nie uit ik blijf 5minute draaie naar beide kante maar ze wille er gewoon niet uit :evil: maar gelukkig weet ik wat het probleem is en nu weet ik ook waarom ik net na de startup wel kan gamen... want na een tijdje wordt ie oververhit en dan pas loopt ie vast dus net na de startup kan ik wel relax gamen maar na een tijdje stopt ie... dus nou wete we wat de oorzaak is kan iemand me nog advies geve hoe ik dat ding open krijg en hoe ik t beter kan schoonmake ik heb zelf me stofzuiger gebruikt en een kastje om al t stof weg te hale en erin geblaze maar ik denk dat er nog meer in zit dus nog tips?? alvast bedankt! :) Groetjes, SoNiC
Link naar reactie
Dan komt er idd meer stof binnen maar kan je de CPU-koeler niet loshalen en dan de schroefjes losmaken, dit gaat misschien makkelijker omdat je er zo beter bij kan maar ik zou eerst maar is zorgen dat je CPU wat koeler is en dan weer gaan gamen/gebruiken zo verminder je namelijk de levensduur van je pc en dat is zonde..
Link naar reactie
Als je nou de stofzuigermond eens op die koeler zet, met je hand er wat omheen. Lijkt me stug dat je dan het meeste stof er niet uit zou krijgen. Kijk wel uit als je gaat verwijderen en herplaatsen. AMD processoren zijn erg gevoelig voor beschadiging, aangezien ze niet worden afgeschermd door een heatspreader oid.
Link naar reactie
Oke bedankt voor de tips iedereen :) ik ga em gewoon naar de computerzaak brenge om een nieuwe CPU koeling erin te zette want na al die moeite met de stofzuiger blijft het 83 graden celcius dus ik denk dat daar iets kapot is en gelijk na opstarte is t al 80grade als ie een hele nacht uit is geweest en tijdens het gamen is ie 88 graden dus dat is niet gezond denk ik :P en verder is een CPU koeling rond de 50euro wat ik gezien heb dus dat valt wel mee. Verder als die 2 schroefjes van de zijkant niet open wille dan kan ik nix eruit hale want dan zit gewoon de zijkant vast... en extra casefans te plaatse kan denk ik niet want het is 1 geheel dus alles zit in zoon metale kistje dus dat gaat niet...mja tog bedankt iedereen voor jullie hulp.. ik kan nou tenminste weer gamen :D Groetjes, SoNiC
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Hallo lieve mense, ik ben er eindelijk uit wat kapot is namelijk de cpu! of de sensor ervan... want ik heb net een nieuwe cpu koeler gekocht die draait maar 5000rpm en me oude draaide 5400rpm en bij die nieuwe met nieuwe koelpasta enzo is de temperatuur 90grade C en bij die oude rond de 83grade C dus het is me CPU.. dus vandaar me laatste vraag of jullie miss mij kunne vertelle of ik met deze mobo chipset een AMD Athlon 1900+ of 2000+ erop kan zette.. hartelijk dank voor jullie antwoord! Groetjes, SoNiC :)
Link naar reactie
[quote:757a9cdc06="SoNiC03"]Hallo lieve mense, ik ben er eindelijk uit wat kapot is namelijk de cpu! of de sensor ervan... want ik heb net een nieuwe cpu koeler gekocht die draait maar 5000rpm en me oude draaide 5400rpm en bij die nieuwe met nieuwe koelpasta enzo is de temperatuur 90grade C en bij die oude rond de 83grade C dus het is me CPU.. dus vandaar me laatste vraag of jullie miss mij kunne vertelle of ik met deze mobo chipset een AMD Athlon 1900+ of 2000+ erop kan zette.. hartelijk dank voor jullie antwoord! Groetjes, SoNiC :)[/quote:757a9cdc06] Moet geen probleem zijn. De chipset die je opnoemt in je startpost ondersteund een FSB van 266MHz dus kan waarschijnlijk tot de 2400+ (misschien nog een bios-flash nodig) 1900+ of 2000+ moeten geen probleem zijn lijkt me. :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...