Ga naar inhoud

Zinvol om een P3-550 te upgraden? En kan het nog wel?


Aanbevolen berichten

Hi all :D (Daar ben ik weer :oops: ). Ik heb een Pentium 3 - 550 MhZ, Abit BH6 modderbord, 512 MB geheugen, Diamond Stealth 3d S540 videokaart (32 MB), Creative soundcard, 1x 20 GB Seagate ST320430A HDD, 1x 40 GB IBM DTTLA 305040 HDD, CD rom, Sony DVD rewriter. [i:d086fb88c4](Ja, ik heb ook nog een P4 2,4 met 1 GB, 160 GB, etc, maar die is voor mijn vriendin om spelletjes mee te spelen; A. Ik hou nou eenmaal van het meisje, B. Ik moet ook eten :P ).[/i:d086fb88c4] De laatste tijd wordt het apparaatje goed traag (geen spyware of onnodige services/start ups; allemaal flink getweakt :lol: ). Volgens mij omdat bij elke hotfix van MS de zaak weer trager wordt. Harddisk die rammelt, booten duurt lang (zelfs met een clean image), programma's opstarten duurt lang (ik ben ook wel een bietje ongeduldig, dat klopt). Dus, zat ik te denken: is het nog zinvol om de zaak te upgraden? Ik geef er natuurlijk de voorkeur aan, want alhoewel ik de computelaterij een warm hard toedraag, is elke keer 3000 gulden neerleggen ook zonde. Probleem: ik ben atechneutisch. Dus ik weet niet wat ik moet doen. 1. RAM upgraden? Van wat ik weet kan mijn mobo 768 hebben -> welke RAM moet ik dan hebben? 2. Videokaart upgraden? 3. Helpt nieuwere harddisks? En natuurlijk de belangrijkste vraag: kan het nog wel? Of is mijn mobo zo oud dat de noodzakelijke onderdelen niet meer te krijgen zijn? Wie kan mij adviseren? Bedankt voor alle hulp :wink: , Heuvt
Link naar reactie
:D Thanks voor de snelle reacties :D Voeding? Ik zou het niet weten (atechneutisch :lol: ). Ik draai nu XP PRO Budget? Hangt eigenlijk af van wat het zou gaan kosten, dwz trade off van [A] upgrade [B] nieuwe PC. Maar als ik voor rond de 300, 400 gulden klaar ben dan doe ik dat liever dan weer 3000 gulden neer leggen. SLOT 1 moederbord? Wat is dat? Een probleem? :o Groeten, Heuvt
Link naar reactie
edit niet goed opgelet :oops: maar goed: asus a7n8x-x (59 euro) athlon 2500+ (83 euro) (die kan je op 3200+ waardes zetten met de standaard koeler als je een heel klein beetje geluk hebt, is echter wel oc'en) 512mb ddr 400 (75 euro) q-tec voeding (moet je ergens kunnen scoren voor een euro of 25) radeon 9200se 50 euro is 293 euro :wink: Prijzen zijn van tweakers.net edit: graka vergeten :oops: maar heb hem er nu even bijgezet :wink:
Link naar reactie
[quote:a89ae546a4="heuvt"] Maar het modderbord, CPU, videokaart en geheugen is volgens mij wat het duur gaat maken? [/quote:a89ae546a4] Nee hoor, je kan al heel goedkoop aan de slag met een compleet budgetsysteempie, kan je later altijd nog uitbreiden met wat je wilt. Kijk hier bijvoorbeeld, vanaf 259 euro: http://www.completer.nl/systemen/enter.html?target=front.html
Link naar reactie
[quote:0a78a4ea08="pcguy"]Ik zou als ik jou was alleen dat asrock bordje veranderen, heb er negatieve ervaringen mee. (5 waren rijp voor rma van de 6 die ik gehad heb, de laatste zit nog bij me zusje in de pc)[/quote:0a78a4ea08] Ik heb nu al meer dan een half jaar zo'n Asrock bordje en nog nooit problemen mee gehad... :wink:
Link naar reactie
[quote:fd73b86884="sdh"] [quote:fd73b86884="pcguy"] Ik zou als ik jou was alleen dat asrock bordje veranderen, heb er negatieve ervaringen mee. (5 waren rijp voor rma van de 6 die ik gehad heb, de laatste zit nog bij me zusje in de pc) [/quote:fd73b86884] Ik heb nu al meer dan een half jaar zo'n Asrock bordje en nog nooit problemen mee gehad... :wink: [/quote:fd73b86884] Heb er ook een paar gemonteerd voor een paar mensen, nog nooit een klacht over teruggehad. Maar zij deden er ook geen extreme dingen mee, dat kan schelen ... :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...