Ga naar inhoud

data recovery fototoestel


Aanbevolen berichten

Ik heb op mijn digitale camera foto's gemaakt alleen de helft is op magische wijze verdwenen van het sd-kaartje het aantal foto's wat nog gemaakt kan worden is gelijk aan de hoeveelheid die hij zou kunnen met het compleet aantal foto's wat ik heb genomen, waaruit blijkt dat de data er nog wel op staat maar dat deze waarschijnlijk verminkt is. Ik zoek daarom een programma wat ik zou kunnen gebruiken om de data op het schijfje mogelijk terug te kunnen halen.. wie helpt mij? liefst een shareware produkt die WEL de data terughaald (bij viruallab en getdataback moet je dan het produkt kopen :( ) merci alvast
Link naar reactie
Ja kijk mijn verhaaltje klopte niet helemaal, mijn vriendin heeft de camera meegenomen naar VS (zonder mij :( ) en komt maandag weer terug dus dan kan ik het pas checken. Bij de computer die ze daar tot haar beschikking heeft kan ze alleen met wizard de foto's terughalen en dan zijn het er maar 9 ipv 22. Hier zie ik hem als removable drive en bovendien heb ik daarnaast ook nog een cardreader, dus zal het wel goed gaan. Maar als de bestanden beschadigd zijn of gewist zie je die files niet meer, maar kan m.b.v. dat programmaatje de data (hopelijk) waarschijnlijk nog wel terug worden gehaald (aangezien bij wissen niet alle bitjes weg worden gehaald) maar goed dat zie ik nog wel... gelukkig had ze dit probleem pas op het einde van haar reis!!!! :)
Link naar reactie
Je aanname lijkt mij correct, maar ik zou persoonlijk niet uitgaan van speciale image recovery tools. Het is tenslotte gewoon data (0'en en 1'en) op een opslag medium. Elk goed data recovery product moet daar prima mee uit de voeten kunnen. Ik zou eerst maar eens kijken met een PC wat je aantreft, een camera is nl nogal kieskeurig. Mocht de data, in een voor de camera onduidelijke mannier, op het kaartje staan dan ziet de camera het niet. Op je PC kan je er dan wel gewoon bij succes
Link naar reactie
mmm, Ik heb alles toch iets te rooskleurig ingezien. Als ik het kaartje ga bekijken met explorer gebeurt er niets, leeslampje op cardreader blijft aan maar er gebeurt niets en ik moet de stekker eruit halen om explorer weer uit te kunnen zetten.. Bij al die photo recovery programma's gebeurt hetzelfde, lampje brandt maar hij doet niets meer. Ik heb ook getdataback geprobeerd. Bij een volledige scan hangt hij dus ook, maar als ik een deel scan (begin wat op het kaartje staat neem ik dan niet mee) dan doet hij het wel. Hij ziet een verschrikkelijke hoop file starts, maar als hij dan klaar is en je gaat naar stap 4 (choose file system) dan kan ik niks selekteren. Ik heb al geprobeerd een file scan te doen met explorer, maar dan hangt hij dus ook.... dus ja wat ik nu moet doen :-?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...